diumenge, 8 de setembre de 2013

L'ARQUITECTURA DE LES ESCOLES

Com creieu que seria l'escola ideal tenint en compte la seva arquitectura?

Si les escoles són destinades als infants cal que siguin construïdes tenint en compte l'alçada dels infants. És molt adient que ens ajupim per veure el que "veuen o no veuen" els nosaltres alumnes per tal d'entendre la seva manera d'actuar i de moure's per l'aula. 

ALGUNES IDEES:
- caldria tenir finestres a l'alçada dels infants (que no els tapin ni que s'hagin de posar de puntetes) per tal de poder veure el paisatge
- caldria tenir llums que no provoquin cap reflex a la pissarra
- cada aula hauria de tenir una porta d'accés al pati i una porta per anar al lavabo (almenys a infantil)
- seria convenient tenir una pica a l'aula
- caldria tenir espais a l'aula o a l'espai comú (passadís) amb armaris que tinguin cortinetes per amagar-se
- en el passadís es podria tenir un tauler amb poms, mànecs, picaportes o pestells (forrellats) com a recurs per treballar la motricitat fina i la manipulació
- podria ser interessant tenir al pati aixetes a l'alçada dels infants i tenir el terra adaptat per fer jocs d'aigua (rajoles específiques)
- al pati hauria de tenir espais per amagar-se i es podrien penjar objectes perquè els nens/es poguessin tocar les diferents formes i textures d'aquests objectes ( per exemple: penjar una part de les persianes o petits taulers sensorials....)
- l'escola hauria de tenir un porxo en cas de pluja ja que és molt estressant no poder sortir al pati quan plou
- i, sobretot, aprofitar tots els espais: el passadís podria ser el lloc ideal per fer racons, ambients o espais, entre moltes altres coses.  

Cal afegir que...
- ELS ARQUITECTES HAURIEN DE PARLAR AMB ELS I LES MESTRES PER TAL DE CONSTRUIR UNA ESCOLA ADAPTADA I PROPERA A TOTS/ES
- l'escola hauria de ser construïda amb materials reciclats i sostenibles
- a l'aula hi hauria d'haver materials naturals i reciclats: cloïsses, pals, pedretes, fustes per fer-hi construccions, taps... 


Hem d'aconseguir fer escoles eficients (en tots els sentits), flexibles, adaptades a les característiques dels infants.

6 comentaris:

  1. No saps la raó que tens!!! Ens haurien de tenir en compte!!!
    A la meva escola estem de remodelació ( s'havia d'ampliar ja que s'ha passat d'una a dues línies) i l'arquitecte... és un il.luminat!!
    No pots arribar a saber les bestieses que s'han fet en nom del seu disseny : unes columnes de ciment amb unes cantonades on els nens es poden fer mal, un forat d'escala pintat de vermell llampant, sostre i tot!!!, etc... I nosaltres, vinga a queixar-nos...Sembla impossible que no hagi pensat en les nenes i les nens!!! No sé si podrem resoldre res...
    Bona setmana!!!

    ResponElimina
  2. Hola Marta!
    Gràcies per la teva aportació ;)
    Ostres!!!! I al final què fareu? Heu parlat amb l'ajuntament????
    Quan sàpigues alguna cosa me n'informes, eh?
    Un petonet.

    ResponElimina
  3. Estic completament d'acord amb tu. Es tan important la infraestructura i les instal·lacions d'un centre!! I de vegades no es té gens en compte.
    Marta, és veritat, de vegades es valora més que el centre quedi "bonic" que no pas la comoditat i accessibilitat dels infants.

    ResponElimina
  4. Hola Fany,
    com sempre no ens tenen en compte.
    Espero que això vagi canviant.
    Bon inici de curs :)
    Txell

    ResponElimina
  5. Et desitjo un bon inici de curs Txell . Demà toca omplir la moxitlla d'entusiasme i il.lusió per la nostra feina. Una forta abraçada i fins aviat.

    ResponElimina
  6. Hola Espe!
    Moltes gràcies.
    Bon inici de curs a tu també.
    Un petonet.
    Txell

    ResponElimina