Hola!
M'agradaria saber com us organitzeu a l'hora de fer els hàbits (P3) després del pati ja que, per mi, és un dels moments més "estressants". Per què?
- Perquè cal repartir l'aigua i posar música relaxant
- Perquè per taules els infants han d'endreçar els gots, fer pipí i rentar mans.
- Perquè la resta dels nens i nenes es belluguen per classe ja que "s'avorreixen" d'esperar el seu torn i senzillament netegen les taules, el terra, comencen a jugar..... .
Hi ha dies que funciona bé, però d'altres es fa moolt pesat.
Ara tinc un ajudant que reparteix l'aigua quan jo estic "controlant" els nens/es del lavabo.
I us preguntareu:
- Per què no juguen amb les joguines i els vas cridant? Doncs perquè a les taules hi han els gots... .
- I per què no miren contes mentre s'esperen? Perquè no és lògic mirar contes "amb les mans brutes".
I una altra opció (per nens més grans), és anar per taules al lavabo, deixar el got al costat de la pica, fer pipí, rentar les mans i beure aigua. Però, això ho veig adequat per P4-P5. Què en penseu?
- Per què no juguen amb les joguines i els vas cridant? Doncs perquè a les taules hi han els gots... .
- I per què no miren contes mentre s'esperen? Perquè no és lògic mirar contes "amb les mans brutes".
I una altra opció (per nens més grans), és anar per taules al lavabo, deixar el got al costat de la pica, fer pipí, rentar les mans i beure aigua. Però, això ho veig adequat per P4-P5. Què en penseu?
Gràcies per les vostres aportacions i feliç dia: 12/12/12 :)
T'explico com ho feia jo els últims anys en actiu:
ResponEliminaEn acabar d'esmorzar, abans de sortir al pati,els nens i nenes, recollien el tovalló però no el got que es quedava sobre la taula plens d'aigua per a quan tornessin.
Mentre jugaven i abans de pujar, anaven al wc del pati, de manera que no calia anar-hi a l'aula.
Com que a principi de curs cada infant portava un paquet gran de tovalloletes humides, en tornar del pati, tothom assegut anava bevent l'aigua mentre es repartien tovalloletes i en ordre (per taules, per noms, per color de bates, etc)s'anaven aixecant per llençar-les a la paperera i endreçar el got.
Algú pot dir que han d'aprendre a rentar-se les mans a la pica, i tenen raó; però cada dia hi ha molts altres moments per fer-ho. Amb aquesta dinàmica es crea un ambient de calma, important per iniciar les activitats següents!!!
Com ho veus?
Hola Carme!
ResponEliminaEstic d'acord amb tu.
Nosaltres deixem els gots a les taules i així els tenim allà quan venim del pati. En el cas de deixar-los plens d'aigua, sempre hi ha algun despistat que li cau... .
Pel que fa a les tovalloletes, alguns dies sí que ho feia així, però clar, vull aconseguir que es rentin amb aigua,saps? Potser estic "accelerant el procés? Potser sí...així que crec que tornaré a les tovalloletes. I quan tingui la TEI, ens podem rentar les mans amb aigua.
Però, saps què em passava quan repartia les tovalloletes? Hi havia nens que DESPRÉS anaven a rentar-se les mans! jajjajajj
Gràcies pel teu suggeriment ja que he tingut l'oportunitat de reflexionar. Per tant, si no rutlla vol dir que NO ÉS EL MOMENT i que necessiten temps, oi?
Petonetsssss :)