dimarts, 11 de desembre del 2012

EL LIDERATGE

Ahir vaig preparar aquesta entrada i se m'ha esborrat!Quina ràbia m'ha fet. Així que si algú sap la manera de recuperar arxius estaria molt agraïda (per si em torna a passar).

En fi, fa uns dies van fer una entrevista a l'Ángel Castiñeiro (Els Matins de TV3) que em va sorprendre positivament. Ell va parlar de diversos temes polítics i també relacionats amb el món educatiu. 

Algunes de les frases que va dir són les següents:

- El lideratge s'aprèn i és innat. Però avui dia se n'aprèn
- Hi ha tres tipus d'intel·ligències que afavoreixen el lideratge: l'emocional, la cognitiva i l'existencial. 
L'intel·ligència existencial és aquella que ens permet ser prudents i ens ajuda a actuar.
- "Moments sabàtics": hem de tenir un equilibri entre l'acció i la reflexió. I molt sovint ens hem de fer la següent pregunta: Quins són els valors que em fan actuar així?

- Els líders tenen un projecte i són reconeguts pels ciutadans (a més de tenir seguidors i seguidores). 

- Els referents són aquelles persones que agraden a un seguit de persones per la seva manera de fer.

Podeu veure l'entrevista sencera en aquest enllaç


Per cert, ha editat un llibre anomenat "El poliedre del lideratge" amb en Josep Maria Lozano (publicat per l'editorial Barcino).

2 comentaris:

  1. Que el lideratge és innat, a l'escola sovint ho veiem a les aules d'Educació Infantil.
    Miraré l'entrevista sencera a veure si entenc quin tipus de lideratge ara s'aprèn.
    Molt, molt d'acord amb l'afirmació que calen "moments sabàtics" per a la reflexió. M'espanta la pressa en la que es vol viure i la poca importància que es dóna a la reflexió. No sé a quina societat ens portarà. Serà diferent però serà més justa?
    Bon dimecres!

    ResponElimina
  2. Hola Carme!
    Sense reflexió no aprenem i, això vol dir, que no avançarem per millorar.

    En definitiva, m'ha agradat molt l'entrevista i espero que a tu també t'agradi.

    Bon dimecres 12/12/12!!!

    ResponElimina