Quan neva també podem fer altres activitats:
- Sortir a fotografiar la neu amb més d'una càmera: podem captar la neu que cau, el gel del terra, el gel de la font, els "caramells de glaç" penjant de les teulades, les petjades, la neu de les reixes, de les portes, de les fulles (anvers-revers) etc. A més de preguntar-nos qui ha fet aquesta petjada?Com ho podem saber?, etc. I conèixer què són les estalactites (sostre) i les estalagmites (terra).
Estaria bé portar un regle i mesurar el gruix de la neu del terra, de la porta, etc.
- Mirar les fotografies tots junts i veure tot el que han "atrapat" els altres.
- Fer més experiments i noves hipòtesis:
- Quan sabem que pot nevar?
- Com es formen els caramells de glaç?
- Podem fer glaç?
- Què passa si omplim un got d'aigua i el deixem al pati?
- I si deixem que la mànega degoti?
- Posar en un pot un caramell i en un altre una mica de neu. Esperar per veure què passa. Si es desfà, quina quantitat d'aigua té el caramell i la neu,... .
- De què fa gust el caramell? I la neu?
- Què passa si hi posem sucre? I sal?
- Etc.
- Vocabulari hivernal: neu, flocs de neu, caramells, glaç, aiguaneu, gel, degoteig, regalim d'aigua, llevaneus, ... .
Recursos que podem utilitzar: càmeres, regles, cronòmetres (per saber quanta estona necessita la neu o el glaç per "canviar"), embuts, recipients,... .
Recursos que podem utilitzar: càmeres, regles, cronòmetres (per saber quanta estona necessita la neu o el glaç per "canviar"), embuts, recipients,... .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada