Segurament, en aquests primers dies els infants estan a punt de conèixer a través de pistes el tema transversal del curs.
Si el tema està relacionat amb les ciències socials, us deixo algunes idees:
CONCEPTES CLAU: Tal com diu la Roser Canals, els conceptes socials clau són conceptes transdisciplinaris que integren i estructuren els coneixements fonamentals de les ciències socials (...). Els conceptes socials clau faciliten la comprensió i interpretació de problemes socials rellevants i s’han de treballar en contextos significatius per als alumnes.
Font: L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes? Roser Canals (2018). Revista Catalana de Pedagogia,13 (2018), p. 63-87. DOI: 10.2436/20.3007.01.100. ISSN (edició electrònica): 2013-9594. http://revistes.iec.cat/index.php/RCP/index
- Treballar els canvis i continuïtats a través dels objectes (didàctica de l'objecte)
- Manipular fonts primàries (objectes, fotografies...) per afavorir l‘empatia històrica amb els objectes que han estat testimoni d’un passat proper.
Observar i reflexionar sobre els canvis visibles dels objectes: canvi i continuïtat (objectes d’ara i d’abans); de successió (abans i després); i de durada (fa molt temps i fa poc temps).
Iniciar-nos a una primera periodització: abans i ara.
Formular preguntes, hipòtesis i deduccions sobre el passat i comparant-los amb el present tot relacionant-ho amb la nostra civilització.
- Treballar el futur:
LA LÍNIA DEL TEMPS
- Què t’agradaria ser quan siguis gran?
- Com serà el poble?
- Els oficis del futur
- Conseqüències
- Imatge del futur personal i col·lectiu
- Com t’imagines que seràs d’aquí a 10 anys?
- Escriu en una paraula futur
- Categorització: vida personal/dibuix/història/conceptes
- Què hagués passat si no.....
- Treballar la simultaneïtat a partir d'un eix cronològic: fer una línia de vida amb aspectes que van passar dels 0 fins a l'edat que tinguis a dos nivells: a nivell personal i a nivell social i/o col·lectiu (descobertes científiques, guerres, epidèmies...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada