Ara que estem a un pas d'acabar el curs, una de les tasques que han de fer els i les mestres és la memòria. La memòria és un document on es valoren molts d'aquests aspectes:
- s'explica com és el grup d'alumnes sense especificar noms ni cognoms
- es comenta com han anat les franges horàries i desdoblaments
- es valoren els projectes i activitats realitzades i se'n proposen de noves
- es valoren les sortides
- s'expliquen les proves d'avaluació que s'han fet (lectura, consciència fonològica, escriptura, matemàtiques....)
- es fa una valoració docent dels mestres de la comunitat (codocents, especialistes...).
- es fa una valoració de les entrevistes amb les famílies (si han estat telemàtiques...).
- es fa un recull de noves propostes per millorar el funcionament o l'organització de la comunitat, oferir més recursos, etc.
Propostes de millora pel proper curs
LECTOESCRIPTURA
Cal dedicar més hores a la lectoescriptura, prioritzant el desdoblament per nivell.
Treballar més textos de comprensió lectora (inferencial i crítica).
S’han treballat diferents tipus de textos, però ens han quedat alguns pendents (còmics i instruccions).
S'ha iniciat el treball de la lectura autònoma a través de la proposta “Llegim a casa” quinzenalment i sembla que agrada a infants i famílies. Proposem ampliar el nombre de llibres de les col·leccions “Escola de monstres”, “Bitmax” i adquirir altres col·leccions com “Superpatata” o “Hopi”.
CONFERÈNCIES
Hem de reflexionar si tornem a fer les conferències totes seguides a partir de gener o dedicar una hora a la setmana i que duri tot el curs.
SORTIDES:
Proposem mantenir la sortida de fer la verema i el següent any fer recollida d’olives.
Etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada