Tot allò relacionat amb el patrimoni i el passat més proper, sempre m'ha agradat. Fins i tot, vaig fer el TFM sobre aquest tema (patrimoni miner a infantil). Doncs ara, fa uns mesos que estic immersa amb la interpretació del patrimoni i crec indispensable la unió amb els museus i els docents. Des d'aquí llanço la següent iniciativa: crear el perfil de mediador cultural i que els docents puguin treballar als museus.
Què és la interpretació del patrimoni?
És l'art de fer visible, revelar i provocar la pròpia descoberta dels significats personals d'allò que estem observant (objectes, persones, llocs...). Alhora, ens permet establir vincles, reflexions sobre allò observat i ens impulsa a conservar-ho.
Els mediadors han de conèixer els 6 pilars o principis d'interpretació del patrimoni creats per Tilden, tot i que després, en van afegir 9 més: https://culturapedia.com/2020/06/06/principios-interpretacion-patrimonio/
Principals impulsors i autors (que conegui):
- Freeman Tilden
- Sam H. Ham
- Enric Costa
Llibres bàsics sobre aquesta disciplina:
https://www.interpretaciondelpatrimonio.com/es/publicaciones
https://www.visitalagarriga.cat/ca/presentacio-del-llibre-interpretacio-del-patrimoni
Associacions:
Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP): https://www.interpretaciondelpatrimonio.com/es/
Associació Catalana d'Educació Patrimonial (ACEP): https://educaciopatrimonial.cat/
Algunes iniciatives culturals descobertes recentment:
Guerras cántabras: https://guerrascantabras.net/
Experimentació arqueològica: https://ebreibosc.business.site/#summary
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada