Autora: Codés Fernández Díaz de Cerio
Edicions: se-doC, 2006
Opinió: L'Òscar és el protagonista d'aquest llibre juntament amb el seu avi. El seu avi és forner en un poble anomenat "Mundo" i el net té la fantàstica idea de "fornejar" núvols, canviar-los de color i de forma però clar, això tindrà unes conseqüències...
Nº de pàgines: 103 pàgines
Capítols: 16 capítols
Edat: a partir de 7 anys*
Què podem fer a l'aula? Llibre divertit i amè. Depenent de l'etapa de lectura dels nens i nenes, caldrà llegir-lo en veu alta (lectura guiada i/o compartida)*. Cal esmentar que el llibre no té il·lustracions, per la qual cosa afavoreix que els nens i nenes facin ús de la seva imaginació per crear els personatges i les situacions (al final de cada capítol hi ha una pàgina per dibuixar). Però, això també pot suposar que els alumnes més visuals, necessitin suport i no es motivin davant la lectura. Es podrien fer grups cooperatius per dissenyar els personatges, l'entorn de Mundo i els núvols, per exemple.
- dissenyar l'entorn de Mundo mitjançant grups cooperatius (maquetes, titelles, il·lustracions de cada capítol...)
- fer una carta a l'alcalde demanant un parc inspirat en "Nubelandia" i, fins i tot, enviar-li els dissenys
- imaginar-nos altres personatges, altres pobles... on pugui passar la història com també continuar-la
- crear art inspirat en el conte emprant diferents tècniques (volum, pintura...)
- entrevistar a l'autora (amb què i qui et vas inspirar...)
- reflexionar sobre les "cases de segona residència": parlar si ells/es en tenen i/o on van de vacances (capítol 2, pàgina 17)
- buscar indrets al poble on es mantingui "Casa XXX" o Can XXX" com a la pàgina 17, "Casa Pedro"
- crear tonalitats blaves, blanques o grises inspirades en els núvols (pàgina 57)
- buscar llibres relacionats amb aquest tema:
- fer un petit diccionari de paraules o frases fetes
Proposta local: Hi ha diversos motius que fa que la gent no conegui els artistes locals: poc pressupost, manca de temps i de gestions oportunes per crear un espai i un temps per VISIBILITZAR la feina dels artistes. Com veieu, al poble hi ha diversos parcs temàtics: de "Les tres bessones" i de "La selva d'aventures" i, què us semblaria si fessin el parc de "Nubelandia", però a partir del treball conjunt dels nens i nenes de les escoles del poble?
ALGUNES IDEES:
https://www.playlsi.com/en/commercial-playground-equipment/playgrounds/bicentennial-park/
SI EN VOLEU SABER MÉS...
2. La lectura compartida Una proposta didàctica per treballar les estratègies de lectura amb l’alumnat que s’inicia en l’adquisició del codi Exemple d’activitat: Escola Prat de la Manta de l’Hospitalet de Llobregat
6. ACTIVITATS AUTÒNOMES DE COMPRENSIÓ LECTORA:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada