diumenge, 26 de gener del 2020

L'hivern que vam aprendre a volar

L'hivern que vam aprendre a volar

Porto uns dos anys llegint llibres de ficció per a cicle superior per anar agafant idees pel meu llibre i, aquest, m'agrada: 

ALGUNES OBSERVACIONS:
-Pàgina 9: ... la guerra havia conduït la vida de l'Ava...
-Pàgina 10: ... precària serenitat d'aquells núvols densos i glaçats. 
-Pàgina 26: ... l'últim vespre del 1944 (m'encanta perquè estèticament queda molt  ben il·lustrat). 
-Pàgina 60: ..., i no estava disposada que res ni ningú em digués què havia de fer amb la meva vida. 
-Pàgina 74: Tot el que envoltava l'Ava era una mica com aquella brúixola, o si més no així m'ho semblava a mi (parla que s'està enamorant). 
- Pàgina 91: i, els donava un aire més sinistre, de monstres aguaitant en la negra nit. 
- Pàgina 127: La nit tocava al seu final i donava pas a l'albada. 


QUÈ ÉS POT FER?
- canviar el títol, canviar de personatges, continuar la història...
- fer un TBL situant la història
- comparant el llibre amb llibres semblants com també pel·lícules
- investigar sobre les guerres
- alguna vegada us heu sentit així? Quan? I per què?  "no estava disposada que res ni ningú em digués què havia de fer amb la meva vida". 
- Analitzar els personatges principals (Jacob i Ava) i secundaris (Hans, àvia, Caroline i William, el pare de l'Ava). 
- Per què creieu que han triat aquesta imatge per la tapa? 
- Fer una obra de teatre ;)
- Quins altres llibres ha fet l'autora? I l'il·lustrador? Analitzem semblances i diferències. 
- Quins noms posaríeu als capítols? 
- Etc. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada