divendres, 23 de gener de 2015

ELS REFERENTS VISUALS

Disposar de referents visuals a l'aula és un fet destacable en els aprenentatges dels nostres infants, però fins a quin punt? En aquest article s'esmenta la importància d'aquests en la lectoescriptura, però què en penseu?

Hi ha mestres que consideren que el fet de tenir cartellets amb els noms dels objectes quotidians, és donar-ho tot mastegat; la mainada s'acostuma a "no pensar" i només copia sense esforçar-se. 

Així doncs, és adient tenir referents visuals a l'aula? Els podem tenir durant unes setmanes i treure'ls? Els podem tenir en lletra de pal i lligada? Cal tenir referents visuals des de P3? Cal tenir-los a primària? 

Com podeu comprovar, tota proposta i acció educativa és bona i és millorable tenint en compte les necessitats de l'alumnat i els propòsits del mestre/a, tots i que a vegades, trobar l'equilibri és força complicat. 

Més informació:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada