dilluns, 27 d’octubre de 2014

LLIBRES VERSUS ENTORN

I més preguntes per fer-nos reflexionar:
- Tenir llibres en una mateixa aula on hi ha nens de diferents nivells, afavoreix a l'autonomia o afavoreix la dispersió?

Considero que els llibres han de ser un suport no pas "l'eina indispensable" pels mestres. Així doncs, crec que:
- alguns llibres - per no dir la majoria- tenen fitxes poc significatives per l'alumnat; i,
- no afavoreixen l'autonomia quan es té a l'aula diferents nivells ja que els alumnes es distreuen observant el que fan els altres i, a més a més, la mestra o el mestre ha d'explicar coses diferents en un mateix moment. 

Per tant, hem de fer propostes vivencials i significatives per l'alumnat i una primera opció és emprar l'entorn com a és un eix vertebrador i motivador:

http://www.bcn.cat/imeb/agora/agora2.html
http://www.bcn.cat/imeb/agora/pdf1.pdf
http://www.bcn.cat/imeb/agora/pdf2.pdf

http://artiescola.cat/?p=2900

I una proposta interessant seria crear un Concurs Matemàtic i/o un Concurs Fotogràfic Matemàtic a l'escola. 
http://visual1jmb.blogspot.com.es/2014/05/guanyadors-del-concurs-de-fotografia.html
http://www.aula-ee.com/escola/node/2022

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada