dilluns, 25 de juliol del 2016

RECORD I COMIAT DELS MESTRES

Les escoles són llocs dinàmics on hi ha molt "trànsit" de docents. És important tenir un protocol d'acollida i de comiat als mestres. 
Aquí teniu algunes idees:

Documents de centre
Pàgina 41: 



http://ceiplallacuna.webege.com/wp-content/uploads/2012/11/acollida-web-mestres-nous.pdf

Espai a l'escola
Podem destinar un espai a la sala de mestres per recordar els i les mestres que han format part del centre. Podem crear un trencaclosques o un  dòmino...amb les fotos dels mestres que han marxat. També, podem penjar-hi alguna frase/cita emotiva dels docents.

Si voleu veure un mural fotogràfic d'una escola, haureu de mirar d'aconseguir el següent article:

Comiats: moments amb valor Donant sentit al comiat en la cultura de centre

Autors:  Mercè Parés Miquel, Xavier Gual Areste
Amb aquest article, pretenem ampliar la mirada sobre els processos de tancament i comiat i valoritzar-los. Ens agradaria poder oferir elements que ajudessin a prendre consciència de la importància de la gestió d’aquests punts d’inflexió en l’organització escolar a favor del benestar de les persones implicades i la millora de les accions educatives.




Vídeo de comiat
Crear un vídeo personal sobre el/s docent/s que marxen.

diumenge, 24 de juliol del 2016

LLIBRES SOBRE EL SUBSÒL

Hola!
Ben aviat espero trobar més llibres sobre la terra, la geologia...enfocats a infantil i a primària. En coneixeu alguns? Potser com a mestres haurem de potenciar l'edició de llibres -de consulta i àlbums il·lustrats- d'aquesta temàtica. 

Títol: Bajomundo. Explora el mundo secreto bajo tus pies
Autora: Jane Price
Editorial: Océano travesía



Bajomundo. Explora el mundo secreto bajo tus pies 

Argument:  Bajomundo es un recorrido por la vida subterránea, la historia, la industria, la tecnología, y los grandes tesoros de las antiguas civilizaciones que quedaron enterradas al paso de los años. Un libro sorprendente que nos muestra sólo un poco del mundo tan vasto y grande que está bajo nuestros pies.

Opinió:  És un llibre molt complet sobre els animals, les civilitzacions i els recursos que podem trobar al subsòl. És un llibre de consulta que es pot utilitzar a primària i adaptar alguns aspectes a infantil.


Títol: Saps què és la geologia?
Autors: Gonçal Luna i Mariona Losantos


Us podeu descarregar el llibre en el següent enllaç: 
 http://www.igc.cat/web/files/2010_igc_mmv_saps_que_es_la_geologia.pdf
Opinió: Llibre amè i informatiu sobre la geologia i la importància del treball dels geòlegs per evitar perills. També, hi ha un apartat en el qual s'esmenten productes que s'obtenen de la terra com la sal, el petroli, els minerals per fer joies, adobs... Francament recomanable.

divendres, 22 de juliol del 2016

DINÀMIQUES COOPERATIVES

L'estiu és un bon moment per repensar propostes metodològiques per dur-les a terme a l'aula. Així doncs, us deixo algunes activitats que us poden ajudar per aconseguir-ho. 

 CÀRRECS
  Mon tableau de responsabilités : indiquer la météo, relever la température, inscrire la date, arroser les plantes, être chef de rang, être élève de service, être facteur, être chef de propreté, annoncer le contenu du cartable (note : le jour de la photo, les plantes n'étaient pas encore revenues de vacances :p !):

 Classroom jobs clip chart made using Donna Coleman's polkadot owl pack from TpT :):
 



EQUIPS DE COLORS
 
- escollir els membres
- escollir els representants
- escollir el "logo" de l'equip

 RECORDATORIS

 Palabras magicas:

 AVALUACIÓ

dijous, 21 de juliol del 2016

ESCOLES VERDES

Avui us porto idees sobre l'educació verda.
Autor: Heike Freire
Editorial: Graó, 2011.





PETIT RESUM I ALGUNES IDEES CLAU:
- L'educació verda o ecopedagogia es basa en l'acompanyament i coaprenentatge. L'adult sap respectar els ritmes de creixement de cada infant i aprèn amb ell.
- Pedagogia vermella: projecte que fomenta els coneixements, la reflexió i l'acció sobre la situació social i política.
- "La manca de contacte directe amb persones, animals i plantes i minerals, se supleix amb una oferta creixent de realitat virtual per part d'un mercat que emula la natura". - Els infants deixen de ser protagonistes per ser espectadors de les realitats virtuals.
- Hi ha qui diu que hi ha un trastorn de dèficit de natura (estrès, TDAH, ansietat, depressió...)
- Cal afavorir les joguines naturals perquè ofereixen un munt d'opcions de joc (creativitat...).
- Els animals satisfan les necessitats de contacte físic, companyia, amor i acceptació incondicional.
- Les escoles han de:
*portar la natura a l'escola (granja, hort, bosc...)
*obrir l'escola a l'entorn (riu, prat...)
*convertir els espais naturals en centres d'ensenyament permanent (escoles del bosc...) 
- Cal recuperar la capacitat de meravellar-nos perquè ens genera entusiasme, alegria, motivació, aprenentatge...
- Des de casa podem fer moltes activitats relacionades amb la natura: buscar bolets, construir cabanes, explorar caus, fer foc, observar animals, recollir minerals, dibuixar la natura...
ESCOLES VERDES EUROPEES
- Skogsmulle
- Forest kindergarten
- Forestschools


PROPOSTES PEDAGÒGIQUES INSPIRADORES:


http://www.naciodigital.cat/bergueda/noticia/5782/set/escoles/bergueda/celebren/festa/arbre

- Festa de l'arbre
*Prendre consciència del nostre patrimoni natural. 
*Promoure i participar en la reforestació del nostre entorn.  


NOTÍCIES D'INTERÈS:
Article "L'origen de la Festa de l'Arbre i el seu impacte al Berguedà". 

dimecres, 20 de juliol del 2016

ESPAIS D'APRENENTATGE


Us deixo algunes enllaços inspiradors que us poden donar idees per fer a l'aula:
IMG-20160206-WA0006




Article "Espais d'aprenentatge. Confiança, compromís i diversitat" (Guix):
https://colaboreu.files.wordpress.com/2012/01/13-guix-gener2012.pdf
Espais d'aprenentatge de l'escola Fluvià (infantil i primària)_

dissabte, 16 de juliol del 2016

ACTIVITATS PER FER DESPRÉS...

Què poden fer els infants si acaben les seves feines?
Tenen el dret de tenir una estona per ells (llegir, dibuixar, ajudar als companys...), però com a mestres hem de tenir altres propostes: 





06a1fc_f3a041e25b7043b589cef8e485be76a3
http://www.orientacionandujar.es/2016/02/15/super-tarjetas-de-actividades-para-alumnos-que-terminan-rapido-sus-tareas/
* Hi ha les targetes per descarregar. 


Que hacen los alumnos y alumnas cuando terminan sus tareas. Desde Imágenes Educativas os damos la solución. Todos tenemos alumnos que terminan muy rápido sus tareas, y que podemos hacer con ellos hoy os...:

dilluns, 4 de juliol del 2016

FERES FEROTGES







Títol: Feres ferotges
Autor: Chris Wormell
Editorial: Joventut. 2010
Opinió: Considero aquest àlbum dins dels contes "irònics" ja que els animals no són conscients que són feres i són més porucs que el protagonista.
Les il·lustracions són detallades, però alhora els dibuixos no són del "tot precisos", és a dir, es veuen una mica difuminats.

Idees:
- Formulem hipòtesis sobre el títol: què vol dir? pensem altres paraules relacionades amb "feres"? Les feres són les mateixes per a tots? (tots tenim por dels mateixos animals?)
- És possible trobar al bosc un elefant, un ós, una serp, un cocodril i un lleó? A quin país viuen?
- Aquests animals podrien ser amics? Per què? Quins són carnívors i quins herbívors?



SI EN VOLEU SABER MÉS...
Contes de por:
http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com.es/2016/01/les-emocions-la-por.html
http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com.es/2014/01/el-gat-poruc-i-bu.html


dissabte, 2 de juliol del 2016

ANTES DE TI




Títol: Antes de ti
Director:Thea Sharrock
País: Gran Bretanya, 2016

Opinió: Si us agraden les pel·lícules dramàtiques i romàntiques aquesta és la vostra. L'argument és previsible, però he gaudit molt dels papers dels protagonistes i de la història. M'he fet recordar a "Intocable" i "Bajo la misma estrella".  





Zapatos



http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com.es/2014/07/el-petit-infinit.html
http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com.es/2012/05/intocable.html