dilluns, 26 de setembre de 2011

CORNELIS ESCHER

Hola!
Si voleu veure imatges impossibles, impressionants i úniques, només cal que investigueu les obres d'en Cornelis Escher (1898-1972).

Era una senyor avançat a la seva època ja que va crear situacions impossibles gràcies a la màgia "de les percepcions".

Us adjuntem un arxiu molt interessant:

diumenge, 25 de setembre de 2011

PPT sobre efectes òptics

Hola!
Segurament, haureu vist un power point sobre uns camions pintats... 
Només dir que alguns efectes òptics són bastant espectaculars.

 
Bon inici de setmana. 

dissabte, 24 de setembre de 2011

LLIBRES VISUALS - ZOOM

Hola!
Us pengem un article molt interessant de la professora Emma Bosch. Ella esmenta que hi ha llibres "visuals" que es poden llegir pel principi o pel final. Podem dir que pertanyen a una narrativa diferent i ens permeten analitzar els diversos enquadraments, allunyaments,...., de les successives imatges. Alhora, podem formular hipòtesis sobre aquestes: cap a on anirem? què passarà?

http://es.scribd.com/doc/66201883/BOSCH-Libros-Que-Se-Leen

Per acabar, us deixem un power molt interessant: fa un zoom des de la terra fins a l'espai infinit i a l'inversa (el trobareu a "l'scribd").

divendres, 23 de setembre de 2011

ZOOM


Hola a tots i a totes!!!

El llibre "Zoom" d'Istvan Banyai és genial i diferent. A partir d'imatges "enllaçades", ens desplacem per diferents indrets.

http://www.youtube.com/watch?v=IfQ-2RzrkCU&feature=related

Us deixem un document amb possibles activitats:
http://www.caib.es/sacmicrofront/archivopub.do?ctrl=MCRST348ZI101642&id=101642

Heu utilitzat aquest llibre a l'aula? Com ho heu fet?

dimarts, 20 de setembre de 2011

DEFINIM...



Hola a tothom!
Alguna vegada heu pensat quina és la diferència entre contemplar, veure i mirar?

La Pilar Arnaus ens va explicar les diferències:
- contemplar: és aturar la mirada
- veure: és posar atenció
- i mirar: és quan es produeix un fet espontani 


Com vam dir anteriorment, hem d'aprendre a observar el món.


Voleu compartir algunes propostes?

dilluns, 19 de setembre de 2011

Agraïment

Bona tarda!
Durant el mes de juliol de l'any passat, vam aprendre molt en el curs sobre les efectes òptics impartit per la Pilar Arnaus.

Ens va ensenyar moltes coses que les hem anat publicant al bloc.

Moltes gràcies!!!!

Les noies del precinema

diumenge, 18 de setembre de 2011

...MÉS ARTISTES...


Bona tarda!
Ahir, vam parlar d'en Julian Veever i avui parlarem d'en Chris Jordan. Aquest artista fa quadres amb material reciclat. Només cal allunyar-se una mica per veure "la temàtica" de l'obra o, sincerament, reflexionar sobre el consumisme desmesurat de la societat "actual".


http://www.chrisjordan.com/

dissabte, 17 de setembre de 2011

EL MÓN ARTÍSTIC I L'ÒPTICA


Hola!
Segurament coneixeu artistes que juguen amb l'òptica! Observar i analitzar algunes de les seves obres, pot ser molt interessant.

Us deixem imatges de les pintures "urbanes" d'en .Julian Beever L'autor utilitza la tècnica de "l'anamorfisme", és a dir, la imatge es "deforma" tot creant l'efecte òptic desitjat. A més a més, per poder veure bé l'obra, cal situar-se en un punt estratègic.

  

És un art efímer i únic!

dimarts, 13 de setembre de 2011

EFECTES ÒPTICS: ELS DISCS

Hola!
Us deixem dues activitats que les podeu fer a partir de cicle inicial.
El disc Benham ens permet "comprovar" que els dos colors que té, es transformen en altres quan el fem girar.  


I els colors del disc Newton es transformen de color blanc quan el fem girar.

Dir-vos que aquests discos els podeu construir amb CD reciclats. Únicament, haureu de pintar amb retoladors les fotocòpies i enganxar-les. Per últim, caldrà fer el forat per posar el llapis (com una baldufa). Això sí, al cap d'unes quantes "sessions", potser haurem de posar "anelles" en el forat del mig perquè els llapis es belluguin bé.

*Si heu fet aquesta activitat o altres amb els vostres alumnes, ens les podeu enviar*.

Fins aviat!

diumenge, 11 de setembre de 2011

IL·LUSIONS ÒPTIQUES

Bon dia a tothom!!!!!
Us portem més idees per treballar les percepcions i les il·lusions òptiques:


- Imatges que tenen més d'una imatge:



- Punt sec: imatge deformada que quan la mires molta estona sense parpellejar, pots veure la imatge real a la paret:

Alguns dels objectius i continguts que ens podem proposar treballar, poden ser els següents:
  • Conèixer i interpretar algunes il·lusions òptiques
  • Estimular i millorar la percepció visual dels infants a través de la visualització de diferents imatges 
  • Treballar l'atenció i la memòria visual

  • Observació de diferents il·lusions òptiques
  • Reconeixement de les diferents figures d'una mateixa imatge 
  • Entendre la persistència retiniana de les imatges*
*la imatge que hem vist queda més estona a la retina i el cervell interpreta "a la seva manera" tot allò que ha vist*.

Cal afegir que aquesta última activitat, caldria fer-la a secundària. En el cas de les interpretacions de les imatges, pensem que es pot fer a primària i a infantil, tot depèn de les característiques del grup.

En fi, la percepció visual és un tema molt relacionat amb l'expressió visual i plàstica, com podreu veure en el següent enllaç:
http://www.xtec.cat/~egarci58/percepcio/percepciovisual.htm

divendres, 9 de setembre de 2011

PERCEPCIONS

Hola a tots i a totes!
Us passem un enllaç d'una empresa que construeix objectes i equipaments relacionats amb els efectes òptics.
http://www.pendulum.es/catalan/estudiolo/optica.html


Hi podem trobar el mirall anamòrfic molt interessant per fer a cicle superior i secundària.


També, a Terrassa hi ha el parc de Vallparadís on hi ha equipaments relacionats amb les il·lusions òptiques i les altres percepcions.
http://www.terrassa.cat/Front/final/_YJxQFCkYh8xXR5ErnEBpyRhKPrN-A6Pv766T6qZFM1sSj-sjslmqOg

diumenge, 4 de setembre de 2011

MÉS CONTES...

Hola!
Us deixem dos enllaços molt interessants: el primer és del conte "Mira, mira: Il·lusions òptiques" i, el segon, s'anomena "Les il·lusions òptiques del gran Bubidini". Tots dos contes són de l'editorial COMBEL.
http://www.combeleditorial.com/ca/llibre/mira-mira-illusions-optiques_50006419/ca/

Per cert, hi ha un vídeo on podreu veure el conte!!!!
http://www.combeleditorial.com/ca/cataleg/?categoria=3&coleccio=5360&article=50006309&language=ca


Si voleu compartir les vostres experiències, podeu enviar-nos un correu a : lamaletadelprecinema@gmail.com

Gràcies i bon inici de setmana.  

dissabte, 3 de setembre de 2011

CONTES

Hola de nou!
Anteriorment, us vam comentar dos contes sobre els efectes òptics.

Coneixeu altres contes o llibres il·lustrats relacionats amb l'òptica?

Què en penseu d'aquest conte?
http://www.macmillanlij.es/Al-lucina-Magia-il.2408.0.html?&L=1

Per cert, bon inici de curs!!!!!

divendres, 2 de setembre de 2011

LA TAULA DE LLUM

Hola a tothom!
Us volem comentar que ens agradaria rebre activitats que heu fet amb els vostres infants relacionades amb el pre-cinema, el cinema, la llum, les ombres,.... .


De moment, us deixem aquest enllaç sobre la TAULA DE LLUM:
http://escolapericotinfp3.blogspot.com/2011/01/experimentem-amb-la-taula-de-llum.html

Algú la té a l'escola? Com treballeu la llum a l'aula?


Esperem les vostres aportacions.

dijous, 1 de setembre de 2011

QUI ÉS EN CHARLOT?

No ens podem oblidar del personatge que viu dins la maleta: en CHARLOT!

Per què vam triar aquest personatge?

En Charlot representa la gran icona del cinema mut, Charles ChaplinVa ésser una de les primeres estrelles del cinema, i podríem dir que està situat en un punt equidistant entre les joguines òptiques (pre-cinema) i el cinema amb so i color actual. És per això que el vam triar com a estrella de la nostra maleta: el titella Charlot serà el mestre de cerimònies, el personatge que us ajudarà a presentar el tema, a portar materials a l’aula...  .

Només dir-vos que
el titella haurà de ser manipulat només per vosaltres, les i els mestres i, que després de presentar-lo, pot seure
a la seva caixa i ens pot observar. A més a més, si voleu, quan acabeu la sessió podeu compartir amb ell, els descobriments que heu fet amb els infants.