Pàgines

dijous, 16 de febrer del 2012

LA INFLUÈNCIA DE LES "TIC"

Hola a tots i a totes!
Vull iniciar un debat sobre la influència dels dibuixos animats als infants. 
És important que el mestre/a sàpiga quins dibuixos veuen per tal d'estar al corrent i saber de què parlen i entendre "com es comporten". Però clar, no només estan "enganxats" a això, sinó a l'ordinador i a altres coses. El fet que aquests recursos tecnològics siguin visuals, motivadors,...., pot provocar que a l'aula "desconnectin" ja que nosaltres som "avorrits", no canviem de color, podem dir. 

Així que:
-Us heu trobat amb això?
-Què feu per motivar els nens/es? (modular la veu, capses màgiques, titelles,...)

"Anècdotes" o situacions per reflexionar:
- Una mestra va fer unes targes per relacionar grafia-número amb els dibuixos d'en Bob Esponja. Creieu que és positiu? El que veig de positiu o, podem dir trist, és que per captar l'atenció dels infants, cal fer-ho a través dels dibuixos animats. 

- Un dia, un nen de P3 em va dir que si aviat seria l'hora de marxar. Li vaig preguntar que perquè ho deia i em va dir que la seva mare li deixa estar cada dia 1 hora a l'ordinador i que l'altre dia (amb el seu cosí) va estar-hi 1.30h i no li va comentar (m'ho va dir amb molta il·lusió!!!).

Gràcies per les vostres aportacions!  

2 comentaris:

  1. Jo tampoc trobo que hàgim de motivar i captar l'atenció dels infants fent "targes" d'en Bob Esponja, no obstant això no vol dir que més d'un els agradi fer l'activitat amb aquest personatge... Es tracta que els professors/es preparem activitats motivadores, com? Apropant-nos als seus coneixements, experiències, estratègies d'aprenentatge, situacions...

    El mateix passa amb la música, no es tracta sempre d'ensenyar als infants cançons infantils, si després quan arriben a casa escolten la Britney Spears, o bé els Black Eyed Peas...

    Ens cal saber aprofitar allò que ens dóna la societat per guiar als alumnes en aquest aprenentatge, com també ens cal saber què és el que realment motiva als infants en aquest moments de desconnexió.

    ResponElimina
  2. Hola Joel!
    Aquesta mestra que ho va fer era d'EE, i la majoria dels infants els costava centrar l'atenció. Per aquest motiu crec que ho va fer.

    És tot tan relatiu!

    Moltes gràcies per la teva aportació.

    Meritxell

    ResponElimina