Una tipologia textual que podem treballar a les aules són els cartells publicitaris.
QUINS SÓN ELS EIXOS DEL PLEC QUE PODEM POTENCIAR?
- Saber llegir
- Llegir per aprendre
- Gust per la lectura
POSSIBLES OBJECTIUS (alguns ampliats dels enllaços de les experiències que teniu a continuació):
- Familiaritzar-te amb els textos publicitaris per tal d'aprendre a llegir-los i interpretar-los.
- Gaudir i participar en activitats de lectura col·lectiva per tal de crear narratives compartides que ens ajuden a créixer i ser crítics amb la realitat.
QUÈ PODEM ANALITZAR?
- El logotip, el missatge (paraules i/o frases), els colors utilitzats i el seu possible significat, el tipus de lletra (pal, lligada, script...), etc.
- Preguntes per desenvolupar la literacitat crítica:
Pensament holístic: Què ens explica? (llegir què ens aporta...). Per què han escollit aquesta il·lustració? Tindria la mateixa repercussió en cas que el cartell fos diferent?
Pensament social: Quina intencionalitat o missatge ens transmet? Etc.
Pensament creatiu: Pots relacionar i/o comprar el cartell amb la teva vida? I amb la teva realitat? Etc.
EXPERIÈNCIES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada