Pàgines

divendres, 28 de juliol del 2023

LLIBRETA PEDAGÒGICA 23-24

Comparteixo amb vosaltres la llibreta pedagògica que he preparat pel curs 23-24. Si veieu que falta alguna cosa, estaré agraïda que m'ho dieu. 


Aquí us deixo algunes captures de pantalla: 




SI EN VOLEU SABER MÉS...

Enllaç a la carpeta del drive amb la llibreta compartida. 

Reflexions sobre la llibreta

Llibreta curs 21-22

Llibreta curs 20-21

dijous, 20 de juliol del 2023

CIUDAD EDUCADORA Y PATRIMONIO (EDICIONS TREA)

 

https://www.casadellibro.com.co/libro-ciudad-educadora-y-patrimonio-cookbook-of-heritage/9788497045377/1814636

Títol: Ciudad educadora y patrimonio (Cookbook of heritage)

Autors: Laia Coma i Joan Santacana

Editorial: Trea, 2010

Opinió: Llibre molt pràctic i amb exemples clars de com es pot potenciar el treball del patrimoni i els diferents models patrimonials: model teatralitzat, model kit mòbil, model itinerari, model taller, model basant en la didàctica de l'objecte, model d'investigació-acció, models lúdics (jocs de rol, de pistes, de taula...), i model museogràfic amb mòduls interactius a l'aire lliure o amb sistemes de realitat augmentada. 

Pàgina 24: Educar  para el patrimonio significa enseñar a tomar posición sobre la utilidad, la necesidad o la urgencia de determinadas obras que dañan el patrimonio del pueblo. 

Pàgina 41: sea cual sea el tipo de patrimonio al que nos referimos, en realidad su valor reside principalmente en la capacidad de emocionar, de evocar, de recordar o de agradar. 

Pàgina 47: El patrimonio es la parte visible de la historia. 

Pàgina 127: Educar con el patrimonio significa utilizar todo cuanto de bello, de saludable e útil nos ha llegado, con la finalidad de desarrollar nuestra mente, nuestros sentidos, nuestras emociones y nuestra visión del mundo. (...) El patrimonio de nuestra comunidad nos ayuda a identificarnos, eleva nuestra autoestima colectiva y el orgullo de ser quienes somos; sin embargo, el patrimonio <del otro> nos invita a gozar con él, a compartir desde ideas hasta sabores y, sobre todo, a respetar aquello que ha hecho felices a tantos. 

SI EN VOLEU SABER MÉS...

Mediació cultural

Cartells interpretació del patrimoni

TFM sobre el patrimoni miner a infantil 

Aprenentatge servei sobre el patrimoni (ApS)

Què investigar? (formació com a mestres)

Patrimoni, cultura i art

dilluns, 10 de juliol del 2023

CISTELLA O PANERA DE CONTES

La cistella o panera de contes és un fabulós detall per a iniciar la lectura als infants. 

COM HAN DE SER AQUESTS CONTES PER A NADONS?

  • resistents (cartoné)
  • amb textures (per despertar el tacte, per exemple)
  • amb diferents formats o suports (contes pel bany...)
  • podem incorporar bossetes d'olor, sonalls o mossegadors. 

Aquesta és la cistella que he fet:


COM HAN DE SER AQUESTS CONTES PER A INFANTS?

  • resistents
  • amb textures
  • podem incorporar àlbums il·lustrats, pop-up, contes sense text etc. 
SI EN VOLEU SABER MÉS...

dimarts, 4 de juliol del 2023

VII Laboratoris de Lectura (PART II)

Manuel Marsol: tesoros de la infancia

  • El llibre com a escenari, és un lloc on passegen els límits entre la realitat i la imaginació.
  • La ment de l'espectador/a construeix la fantasia.  
  • L'artista vol ordenar el seu món que el desconcerta. 
  • Les guardes dels llibres tenen una capacitat evocadora, una idea de canvi. 
  • La natura dilata el temps. 
"Duelo al sol" de Manuel Marsol

Alquímies tintades. Fes la teva antologia, a càrrec de Marc Charles: 

Algunes recomanacions fetes en el taller del còmic.

REVISTA INFANTIL

CICLE INICIAL
Avni (64 pàgines, lletra de pal)
Uxío (64 pàgines, lletra de pal)
La petita Gènia  (lletra de pal i té moltes pàgines)
Patri y las hormigas (lletra lligada i té 48 pàgines)
Miss Cat (lletra de pal, 64 pàgines)

*Sense paraules*: Afuera (44 pàgines)
*Sense paraules* The night riders (48 pàgines) 

CICLE MITJÀ
Violeta (lletra de pal)
Las Varamillas (lletra lligada)
Margo Maloo y los chicos del centro comercial (novel·la gràfica, 136 pàgines)
A toda pastilla (novel·la gràfica)

CICLE SUPERIOR
El gran vacío (parla de la connexió a les xarxes socials)

El cos, epidermis poètica, a càrrec de Xavier Bobés
El taller ha consistit a observar una escultura d'un autor local situada al mig de la sala. Tot seguit, hem hagut d'escollir un objecte personal i crear la nostra escultura (jugar amb l'objecte, canviar la nostra mirada, experimentar amb les possibilitats de l'objecte...). Després, ens han donat paper d'embalar i hem hagut d'utilitzar-lo per acabar de polir la nostra escultura. Un cop acabada, els nostres companys/es ens han observat i després ho hem fet a la inversa. Per últim, hem hagut d'escollir una escultura i l'hem hagut d'habitar.  

Tot això ens ha permès...
  • conèixer i experimentar amb les nostres possibilitats i les dels materials (objectes, paper d'embalar...)
  • hem distingit tres moments: creació, transformació (escultura habitada per l'altre/a) i reflexió (escriure com ens hem sentit habitant la nostra escultura i la de l'altre/a...)
Ens hem adonat que...
  • la paraula es vincula amb l'escultura
  • quan habites l'escultura de l'altr@, entres en la seva intimitat i és un procés generós i divertit. 
  • esculpim el buit per endinsar-nos en nosaltres mateixos. 
Llibre que ens han recomanat:


diumenge, 2 de juliol del 2023

VII Laboratoris de Lectura Roca Umbert (PART I)

He tingut el plaer d'assistir a la VII edició dels Laboratoris de Lectura i us comparteixo algunes idees i propostes que m'emporto: 

Idees clau:

- la literatura és un dret cultural que tenen els infants

- cal crear espais d'acció i reflexió

- hem de gaudir de la lectura i experimentar amb els contes

Teatre de mitjanit de PACOVSKA
La BSO més votada per llegir i ballar aquest conte va ser: "La Veillée" de Tiersen

Xerrada amb l'Ana Cristina Herreros

  • Els contes tradicionals tenen la funció de mantenir viva la memòria d'aquells que ja no hi són. 
  • Totes les varietats dels contes amaguen alguna cosa i cal trobar allò que esdevé comú. 
  • Els contes connecten amb allò profundament humà. 
  • Els contes i la literatura són per viure. 
Projectes que du a terme per salvar les històries dels pobles africans: 



LA CAPSA DE LES PARAULES (biblioteques de Girona)


https://www.girona.cat/biblioteques/cat/agenda_fitxa.php?id=22690&ta=age


SI EN VOLEU SABER MÉS:

Laboratoris de Lectura: objectes i llibres

III Laboratoris de Lectura (2014)