Per tal de treballar la consciència fonològica d'una manera més personalitzada, l'any passat vam agrupar els nens i les nenes de P3, P4 i P5 (uns 27 alumnes), en quatre grups sent tres mestres. Una feia racons de lecto amb dos grups i les altres dues, feien jocs de consciència fonològica.
ESTRUCTURA DE LA SESSIÓ
- Sessió setmanal d'uns 30 minuts amb diversitat de propostes: Intentava treballar alguna pràxia, jocs de rimes, de consciència sil·làbica, lèxica i fonèmica. Cal dir que vam realitzar quatre grups amb diferents nivells. L’últim grup estava format per molts infants de P5, per la qual cosa el nivell de dificultat era més elevat i fèiem més exercicis de fonemes.
- Passant la prova de fonètica, vam notar que hi havia infants que tenien dificultats amb el triangle alveolar (R-L-D) o amb la /r/ simple. Per això vam buscar recursos com el de la rentadora o el de la r suau o forta.
- codis identificatius consensuats amb el claustre
●
Paraules
(passes o picar cuixes)
●
Síl·labes
(picant de mans i de manera escrita fent rodones)
●
Fonemes:
fer-los amb els dits (mà o boca) + ratlles de manera escrita
- treballar la frase-síl·laba-paraula-fonema
- IMPORTANT: Cal treballar la consciència fonològica de manera oral i no escrita.
Us deixo l'agrupació mensual que vaig fer.
ALGUNS RECURSOS (PER DESCARREGAR):
- El dossier "Canudas" el trobareu als CRP's o CREDA's.
- R forta i fluixa
https://loroneta.es/que-sona-r-rr/
- Cistell de síl·labes
- Joc de la palmera (paraules curtes i llargues):
- El joc de la rentadora (R-L-D, triangle alveolar):
http://merakilogopedia.blogspot.com/2018/11/el-juego-de-la-ropa.html
- Jocs de consciència fonèmica i sil·làbica (fitxes o pedretes):
http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com/2020/10/consciencia-fonemica-i-sillabica.html
- CREDA (LLEIDA): MATERIALS PER A DESCARREGAR
- Vídeos per treballar algunes pràxies:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada