Els objectes són recursos que ens permeten apropiar-nos de les històries, contes, vivències... i esdevenen significatius i, fins i tot, universals, és a dir, coneguts per molta gent. Ens poden unir i ens poden ajudar a compartir la nostra quotidianitat. Així doncs, creieu que a l'espai literari hi poden haver objectes? Us heu preguntat si a partir dels objectes, què podem treballar?
QUÈ VULL TREBALLAR?
- Identificar els objectes dels contes?
- Comparar objectes d’abans i objectes d’ara?
- Afavorir la manipulació d’objectes relacionats amb els contes per tal de potenciar el pensament crític?
- Etc.
ALGUNES PROPOSTES
Si ens volem aproximar a l'objectiu "d'afavorir la manipulació d'objectes relacionats amb els contes per tal de potenciar el pensament crític", hem de procurar fer reflexionar, canviar tòpics, mostrar diferents versions de la història... per entendre que no sempre tot "és així".
- Oferir altres versions dels típics contes tradicionals o anar més enllà un cop visionat un conte tradicional, ja que la lectura ens ofereix models socials que cal reinterpretar-los.
- Un cop acabat el conte "La princesa i el pèsol", podem formular la següent pregunta: Totes les princeses són així? Creieu que té mare i pare? Vosaltres què faríeu? Per què s'ha de casar? Etc.
- Quins objectes corresponen a aquest conte? Per què ho veus així? Quan passa? També és important disposar d’objectes “trampa”.
- Podem recrear una escena del conte amb objectes d'aquest.
- Podem establir un lligam amb altres contes que comparteixin objectes semblants o seqüències narratives semblants (encadenades).
- Podem crear i anar construint un conte amb diferents objectes.
- Per equips, cada grup pot crear un conte amb un objecte central (a través d'un objecte es construeix un conte i esdevé un procés invers).
- Amb quin objecte del conte us quedaríeu? Per què? Això ens permet posicionar-nos davant del conte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada