L'alfabetització mediàtica i informacional està centrada en la gestió bàsica de la informació en el món digital i, també ofereix eines per actuar amb criteri davant de la informació rebuda pels mitjans de comunicació.
“Empoderar a les persones en tots els àmbits de la vida per buscar, avaluar, utilitzar i crear la informació d'una manera eficaç per aconseguir les seves metes personals, socials, ocupacionals i educatives. Això és un dret bàsic en un món digital i promou la inclusió social de totes les nacions”
Font: Wilson, Carolyne et al. (2011)Alfabetización Mediática e Informacional: currículum para professores. Consultat el 3 de maig de 2019
Segons Blasco i Duran (2012), el desplegament de l’alfabetització informacional es fa seguint el model 3.3.3, segmentades per capacitats, habilitats i destreses.
A continuació, hi ha alguns exemples de com podeu potenciar les AMI en les diferents fases.
FASE 1: Cerca de la informació
https://en.calameo.com/read/006145332d6e8c9fe743f?page=1
https://en.calameo.com/read/006145332850a120cf8e0?page=3
FASE 3: Comunicació del coneixement
NO DUBTEU A VISITAR ELS SEGÜENTS ENLLAÇOS:
- L'Escola Cossetània ha compartit la seva programació AMI. És un bon exemple de què fer a cada etapa educativa. És una necessitat que ha de quedar contemplada al PLEC i/o projecte de biblioteca de l'escola:https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/biblioteca-escolar/dinamitzacio-de-la-biblioteca/activitats-biblioteca/programacio-de-competencia-informacional-de-lescola-cossetania/
- No podem deixar pas de banda el treball de la Glòria Durban sobre el desplegament AMI (infantil a ESO): https://sites.google.com/a/xtec.cat/cinfo-aula/model-2-fases/4-sequeenciacio
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada