Autor: Heike Freire
Editorial: Graó, 2011.
PETIT RESUM I ALGUNES IDEES CLAU:
- L'educació verda o ecopedagogia es basa en l'acompanyament i coaprenentatge. L'adult sap respectar els ritmes de creixement de cada infant i aprèn amb ell.
- Pedagogia vermella: projecte que fomenta els coneixements, la reflexió i l'acció sobre la situació social i política.
- "La manca de contacte directe amb persones, animals i plantes i minerals, se supleix amb una oferta creixent de realitat virtual per part d'un mercat que emula la natura".
- Els infants deixen de ser protagonistes per ser espectadors de les realitats virtuals.
- Hi ha qui diu que hi ha un trastorn de dèficit de natura (estrès, TDAH, ansietat, depressió...)
- Cal afavorir les joguines naturals perquè ofereixen un munt d'opcions de joc (creativitat...).
- Els animals satisfan les necessitats de contacte físic, companyia, amor i acceptació incondicional.
- Les escoles han de:
*portar la natura a l'escola (granja, hort, bosc...)
*obrir l'escola a l'entorn (riu, prat...)
*convertir els espais naturals en centres d'ensenyament permanent (escoles del bosc...)
- Cal recuperar la capacitat de meravellar-nos perquè ens genera entusiasme, alegria, motivació, aprenentatge...- Des de casa podem fer moltes activitats relacionades amb la natura: buscar bolets, construir cabanes, explorar caus, fer foc, observar animals, recollir minerals, dibuixar la natura...
ESCOLES VERDES EUROPEES
- Skogsmulle
- Forest kindergarten
- Forestschools
PROPOSTES PEDAGÒGIQUES INSPIRADORES:
- Festa de l'arbre
*Prendre consciència del nostre patrimoni natural.
*Promoure i participar en la reforestació del nostre entorn.
NOTÍCIES D'INTERÈS:
Article "L'origen de la Festa de l'Arbre i el seu impacte al Berguedà".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada