Fer un viatge pedagògic per canviar de perspectiva, impregnar-te de noves maneres d'aprendre i ensenyar, és sempre enriquidor i gratificant.
Primer de tot, creixes professionalment ampliant nous horitzons i et deixes seduir per l'estètica i els motius pedagògics de fer o no fer tals coses.
Servizio Educazione e Cultura
El primer dia vam anar al Servei Educatiu i de Cultura i ens van explicar que:
- Pistoia dóna valor el teixit social i comunitari, és a dir, els serveis educatius i el patrimoni cultural són molt importants.
- Tots els serveis educatius tenen un marc d'acció comú i compartit, encara que siguin espais privats, públics o estatals.
- Les visites pedagògiques permeten ser una retroalimentació pedagògica entre els mestres locals i els internacionals. Ells no volen que copiem els seus models sinó que els adaptem al nostre entorn.
- La qualitat és un concepte LOCAL: factors organitzatius, polítics-econòmics i pedagògics-culturals. Aquests tres conceptes han d'estar en constant equilibri i relació.
- Els serveis educatius permeten el diàleg intergeneracional i tenen en compte les necessitats socials de cada moment.
- La infància s'entén com un VALOR, no com una etapa de preparació.
- Els contextos permeten i potencien la interacció i el diàleg entre els infants.
- Cada infant té una família i la família ha d'esdevenir present a l'escola i ha de tenir un ESPAI.
- La documentació pedagògica és una eina necessària que ens serveix per narrar els plantejaments (espais, materials...) i els recorreguts que realitzen els infants.
- La relació entre les diferents persones que treballen a l'escola és realment important. El personal de neteja, els cuiners i els col·laboradors també formen part de l'equip docent. Entre el personal s'estableix una relació horitzontal.
Areabambini
- Àrea groga: per donar resposta al treball narratiu i al desenvolupament creatiu. NATURA, JOC I ART (joc simbòlic...)
- Àrea vermella: és un espai que atenen a nounats. Les persones que treballen allà tenen cura de les necessitats familiars (organitzen debats, xerrades...).
- Àrea verda: àrea per experimentar amb l'entorn i la natura; descobrir el patrimoni, fer experiments...
- Àrea blava: àrea dedicada a l'expressió artística.
Organització
0-3 anys:
*4 infants (petits)
*7 infants (mitjans)
*10 infants (grans)
3-6 anys:
2 adults + 1 extra: 28 infants aprox.
Primària: 2 adults x 25-30 infants.
- Els mestres tenen 150 hores per documentar, fer reunions i fer formació.
- No hi ha mestres d'educació especial, tots estan ben formats per atendre les NE i les NEE de l'alumnat.
- Els mestres són de tots els infants.
- No s'estableixen horaris, estan en funció de les necessitats dels infants.
QUI ORGANITZA ELS VIATGES PEDAGÒGICS?
A Catalunya, trobem dues organitzacions:
ENTRADES RELACIONADES:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada