Al llarg del curs vaig agafant idees dels altres blogs i del pinterest i, faig un llistat de propostes que m'agradaria fer. Alhora, se'm plantegen nous dubtes pedagògics que m'han sorgit o que m'han plantejat els companys/es.
Cal posar noms a les taules?
- Els noms serveixen per etiquetar a cada nen/a a un lloc establert?
- Si les etiquetem, els infants aprenen més ràpidament els noms?
-Per poder-los donar l'oportunitat de barrejar-los quinzenalment tot "obligant-los" a compartir el seu lloc amb nens/es que no tenen gaire relació?
- Per què "tota la vida s'ha fet així"?
Què suposaria el fet de deixar-los fer i no posar noms a les taules?
- Que els infants lliurement escullarien on volen seure i amb qui; a més a més, encara que estiguin uns dies o unes setmanes amb el mateix company, la majoria de vegades es cansen i sempre van variant.
- Que poden arribar a acords amb els altres nens/es tot afavorint la seva autonomia i presa de decisions.
Cal posar nom als llapis?
- Si els etiquetem, poden ser més responsables ja que "el llapis és seu".
- Si els etiquetem, no es barallen tant.
- Si no els etiquetem, no sorgeixen problemes ja que no "són nostres".
- Si no els etiquetem, afavorim que siguin conscients que el material és comú i TOTS hem de ser responsables.
Cal disposar d'una capseta amb el material del mateix alumne (estoig)?
- Sí és així, afavorim que siguin responsables del seu material (cadascú té el mateix).
- No tenen l'oportunitat i el repte de compartir el material comú i així "evitem problemes", però com a mestres hem d'afavorir la seva autonomia i actuar com acompanyants.
Certament, he observat que si els fem partícips són més responsables perquè "allò, ho he fet jo" com per exemple: etiquetar les caixes de les joguines del pati, els noms dels carpesans...
Potser, només cal tenir SENTIT COMÚ.
Què en penseu? Què fareu aquest curs?
Hola, maca, quantes idees i projectes!! Com tu dius, sentit comú. Qualsevol de les possibilitats que planteges té avantatges i inconvenients, cal pensar què vols aconseguir, què t'interessa treballar i quines són les característiques dels nens i fer a partir d'allà. Personalment, tot i que ja fa alguns anys que no sóc tutora, he fet de tot, i m'ha funcionat sempre i quan he tingut clara la raó per la qual ho feia així.
ResponEliminaUn petonàs
Hola Joana! Moltes gràcies per compartir la teva opinió.
ResponEliminaJa us aniré informant.
Txell