Pàgines

diumenge, 6 de setembre del 2015

NOUS REPTES

Al llarg del curs vaig agafant idees dels altres blogs i del pinterest i, faig un llistat de propostes que m'agradaria fer. Alhora, se'm plantegen nous dubtes pedagògics que m'han sorgit o que m'han plantejat els companys/es.

Cal posar noms a les taules?
- Els noms serveixen per etiquetar a cada nen/a a un lloc establert? 
- Si les etiquetem, els infants aprenen més ràpidament els noms? 
-Per poder-los donar l'oportunitat de barrejar-los quinzenalment tot "obligant-los" a compartir el seu lloc  amb nens/es que no tenen gaire relació? 
- Per què "tota la vida s'ha fet així"?

Què suposaria el fet de deixar-los fer i no posar noms a les taules?
 - Que els infants lliurement escullarien on volen seure i amb qui; a més a més, encara que estiguin uns dies o unes setmanes amb el mateix company, la majoria de vegades es cansen i sempre van variant. 
- Que poden arribar a acords amb els altres nens/es tot afavorint la seva autonomia i presa de decisions. 
  
Cal posar nom als llapis?
- Si els etiquetem, poden ser més responsables ja que "el llapis és seu". 
- Si els etiquetem, no es barallen tant. 
- Si no els etiquetem, no sorgeixen problemes ja que no "són nostres". 
- Si no els etiquetem, afavorim que siguin conscients que el material és comú i TOTS hem de ser responsables. 

Cal disposar d'una capseta amb el material del mateix alumne (estoig)?
- Sí és així, afavorim que siguin responsables del seu material (cadascú té el mateix).
- No tenen l'oportunitat i el repte de compartir el material comú i així "evitem problemes", però com a mestres hem d'afavorir la seva autonomia i actuar com acompanyants. 


 Certament, he observat que si els fem partícips són més responsables perquè "allò, ho he fet jo" com per exemple: etiquetar les caixes de les joguines del pati, els noms dels carpesans...

Potser, només cal tenir SENTIT COMÚ.  
Què en penseu? Què fareu aquest curs?

2 comentaris:

  1. Hola, maca, quantes idees i projectes!! Com tu dius, sentit comú. Qualsevol de les possibilitats que planteges té avantatges i inconvenients, cal pensar què vols aconseguir, què t'interessa treballar i quines són les característiques dels nens i fer a partir d'allà. Personalment, tot i que ja fa alguns anys que no sóc tutora, he fet de tot, i m'ha funcionat sempre i quan he tingut clara la raó per la qual ho feia així.
    Un petonàs

    ResponElimina
  2. Hola Joana! Moltes gràcies per compartir la teva opinió.
    Ja us aniré informant.
    Txell

    ResponElimina