Hi ha centres que, per diversos motius, fan la -temuda i, alhora, ben valorada- sisena hora. Així doncs, encara continuo amb la meva lluita personal en contra de la sisena hora. Per què? Perquè crec que hi ha tres motius diferents a l'hora de valorar si és pedagògic fer una hora més.
MOTIUS PERSONALS
- per tal de poder entrar o sortir més d'hora de l'escola.
- per tenir una tarda lliure o més d'una.
MOTIUS ORGANITZATIUS (BUROCRÀTICS-SOCIALS)
- perquè la zona on es troba l'escola és conflictiva i així els infants no es passen massa hores a casa o al carrer.
- per poder tenir més mestres i atendre les necessitats dels infants.
- per atendre les necessitats de les famílies i fer de "GUARDERIA"
- per atendre les necessitats de les famílies i fer de "GUARDERIA"
MOTIUS PEDAGÒGICS
- perquè fer sisena
hora és com fer un curs més i els nens i les nenes surten més ben
preparats. Caldria comprovar-ho, oi? I si ens falta temps per adquirir els continguts, potser cal organitzar-nos d'una altra manera, no?
Els meus motius
- Penso que són massa hores al centre i això no vol dir que siguin hores productives (almenys a infantil).
- Si fem sisena hora, els mestres anem més ofegats i això pot significar que els continguts donats siguin millorables ja que no hem tingut temps per fer "més bona feina".
SI HEU FET ALGUNES XERRADES A LES FAMÍLIES O A NIVELL DE CLAUSTRE, M'AGRADARIA SABER QUÈ HEU DIT PER CONVÈNCER-LOS PER NO FER SISENA HORA.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada