Sempre m'han agradat les pel·lícules que no són gaire conegudes sigui per la temàtica, sigui perquè el públic no ha recolzat aquest tipus de registres, sigui pel baix pressupost o qui sap.
Avui us porto la pel·lícula "The Straight Story" dirigida per David Lynch i estrenada al 1999.
No recordo qui me la va recomanar, però un cop digerida ja forma part de la meva llarga llista de pel·lícules per recordar.
La història és ben senzilla: un senyor gran vol anar a veure el seu germà, que fa anys que no veu, perquè ha patit un infart. Com que no pot conduir, decideix conduir el seu tallagespa. I podem dir que és un viatge de redempció, d'alliberació i d'expiació. Cal dir que mentre el protagonista viatja, coneix a gent ben diversa.
Què faríem de les pel·lícules sense les bandes sonores? La música ens atrau certs sentiments, emocions... ens pot posar la pell de gallina, ens pot recordar algunes situacions que hem viscut, ens transforma, ens canvia i no ens deixa pas indiferents.
Aquí teniu l'enllaç per si voleu tastar una mostra de la BSO.
Com a fet destacable, em va agradar el paper del protagonista, Richard Farnsworth i, vaig saber que malaraudament, aquesta va ser la seva darrera pel·lícula perquè l'any següent es va suicidar. Abans de saber aquesta notícia, vaig pensar que "interpretava" molt bé el seu paper ja que hi havia molts moments en que es veia que "patia", és a dir, es podien veure "les xacres de l'edat" i no em pensava que això podia ser degut als càncers que patia (càncer de pròstata i d'ossos). [recordemos a...]
En definitiva, crec que una bona pel·lícula és aquella que ens permet identificar-nos amb els personatges, fa que els acompanyem en el seu viatge i alhora també fem un viatge d'introspecció. I un altre toc indispensable és aquell que quan acaba la pel·lícula ens preguntem: i ara què? com continua la història?
ALGUNES IDEES (secundària):
Què podem treballar?
1. Referents a l'autor/director i a la situació temporal
Analitzar la vida de director i el moment en què es realitzà la pel·lícula (situació política, econòmica, social....).
2. Referents a les característiques tècniques:
- càmera: girs, enfocaments,... .
- música: estil (folklore,...),instruments, selecció de la música depenent de la situació emocional...
- els sons (foc, fulles, grills...) i les comparacions: la soledat, el caliu,... .
3. Referents a la/es temàtica/es
Per exemple:
- valors que promou la pel·lícula (a qui influeix el protagonista? a la gent que coneix, a la gent desconeguda....)
- paral·lelismes: quan inicia el viatge es pot veure com els tractors recullen la collita i ell segurament està realitzant la seva última collita; ell va lent i segur en el seu viatge i tothom va molt ràpid (camió, ciclistes....); etc.
4. Referents a la interpretació dels personatges i els actors i les actrius
Podem valorar subjectivament i objectivament la seva interpretació: què ens ha transmès, com ens hem sentit, què ens ha fet emocionar, què no ens ha agradat, etc.
També, podem buscar característiques d'aquesta pel·lícula que ens aproximin a altres de la mateixa temàtica.
Heu vist aquest pel·lícula?