Durant les vacances podem reflexionar sobre diversos temes i dilemes pedagògics. I aquí en teniu un, que segurament haureu pensat:
- Per què durant les sortides cal portar més mestres (1 per a cada 10 infants) i a l'aula el/la mestre/a està sol/a?
En primer lloc, és normal que a les sortides hi hagin més mestres pels perills i per la seguretat del grup. Per tant, es fa com a "mesura per evitar accidents" i perquè els infants estiguin cuidats i "vigilats". Així doncs, en un grup de 25 alumnes hi haurà 3 adults que en tindran cura. Això ens permetrà atendre a tots les necessitats dels infants i farà que la sortida "rutlli".
I la meva proposta és que crec que és molt beneficiós tenir més d'un mestre/a-tutor/a a l'aula. Per què ho crec? Doncs perquè així els/les tutors/es comparteixen responsabilitats i els infants s'acostumen a tenir més d'un referent. A més a més, els tutors/es es poden "complementar", és a dir, poden aprendre junts, compartir inquietuds, valorar les activitats i intercanviar opinions sobre l'evolució dels alumnes. I hi afegiria el fet que si a un tutor li costa expressar certes coses (emocions, temari....), l'altre tutor pot "omplir aquest buit".
Sé que és un tema delicat...
Què en penseu?
Durant uns anys, vaig compartir el curs de P5 amb una companya que feia de secretària a l'equip directiu.
ResponEliminaVa ser genial perquè, a més de companyes, som amigues, compartim la idea del que és ensenyar i aprendre i com dius tu aprenem juntes.
Encara ara, parlem dels cursos, li busco recursos a la xarxa i parlem de pedagogia mentre fem un cafè.
És molt més complicat quan has de compartir la tutoria amb alguna persona amb qui no t'entens; aleshores el curs és molt llarg.
Petonets
Carme
Hola Carme,
ResponEliminano havia pensat amb el fet de no tenir "sintonia amb l'altre/a tutor/a". Però, hem d'aprendre a saber gestionar i comunicar-nos amb persones que no tenim sintonia. Tot i així, deu ser molt difícil.
Així doncs, caldria que cada equip directiu escollís les tutores tenint en compte les afinitats? Seria adient?
Des de la teoria, som professionals i cal saber compartir les tasques docents però a la pràctica...
EliminaEls últims anys de docència activa, feia els reforços a l'Educació Infantil i realment treballar a segons quines tutories, com a mestra era molt dur! Tot i la línia d'escola, ja saps que "cada maestrillo, tiene su librillo".
Bona nit!
Carme