Avui us porto un altre possible projecte: el projecte de les llaminadures.
Com sabeu, la majoria dels infants els hi agraden molt les llaminadures (llepolies) i podem utilitzar el seu interès per treballar aquest tema (sempre si abans ha estat escollit pels nens/es).
OBJECTIUS
Conèixer la importància dels bons hàbits alimentaris
Descobrir com es fan les llaminadures: llaminadures naturals i "artificials"
Descobrir com es fan les llaminadures: llaminadures naturals i "artificials"
Fer hipòtesis sobre les característiques de les llaminadures (toves-dures, aspres-suaus, piquen-no piquen...)
Reflexionar sobre la importància de mastegar
Reduir el consum de llaminadures i buscar alternatives (fruita, fruits secs, orellons...)
QUÈ PODEM FER?
- Quines "xuxes" trobem?
- Quines "xuxes" regalem a les celebracions? (confits...)
- On podem trobar les llepolies? (al cinema, a la benzinera, al supermercat...)
- Totes la llaminadures són toves? Quines són dures? Les masteguem o ens les empassem? Totes es desfan? O cal mastegar-les?
- Les llepolies es desfan no només quan estan a la boca? A partir d'aquesta hipòtesi podem deixar algunes llaminadures al congelador, al pati, posar-les en un got ple d'aigua, en un got amb vinagre, etc. per tal de descobrir què passarà.
- Classificar les llaminadures segons el color, la mida, el gust, el tacte...
- Fer seriacions i/o mandales amb les llepolies.
- Fer una botiga de llaminadures: les podem comprar fetes o les podem fer (crispetes...), caldrà etiquetar-les i posar-nos d'acord, escollir-ne els preus, etc.
I podem anar més enllà:
- Quines "llaminadures" els hi agraden als animals? Per exemple: els cavalls els hi agrada la poma, la pastanaga...
- Quines llaminadures menjaven els avis/es? (pega dolça, regalèssia, sucre cremat...).
- Fer una enquesta de la llaminadures més apreciades per a tots/es.
- Inventar-nos una nova llaminadura i escollir-ne el nom, el gust, la mida...
- Reflexionar sobre els noms de les llaminadures (maduixa, mora, totxana, anís, supositori, ....) i comparar-los amb els aliments i/o objectes.
- Buscar llibres i/o contes que parlin de la llaminadures o d'aliments dolços (Hansel i Gretel...).
- Tastar el tronc de la regalèssia "natural" (i pintar-la).
- Fer brotxetes de llaminadures i fruita.
MÉS IDEES:
- Podeu consultar el projecte de les llaminadures fet pels alumnes de primària:
Projecte de 4rt (amb receptes de com fer les "gominoles")
- "Dansa de la fada del sucre" de Txaikovski
Txell,
ResponEliminam'ha agradat molt la idea de conèixer les llaminadures que agraden als animals. Genial!
Espero que demà tinguis un bon retorn a l'escola i que aquest últim trimestre sigui tranquil.
Muac's
Carme
Hola Carme!
ResponEliminaMe n'alegro que t'agradi el projecte :)
Gràcies!!!! Espero començar molt bé aquest últim trimestre.
Ens llegim a la propera entrada :)
Un petonet.
Txell