divendres, 12 de juliol del 2019

L'ÚLTIM VOL DE LA FAMÍLIA DUMONT


Títol: L'últim vol de la família Dumont
Autor: Oriol Canosa
Editorial: Animallibres, 2019

Què podem potenciar?
- literacitat crítica: el pensament crític i el pensament creatiu 

Propostes després de la lectura: 
- A què es refereix el títol? Penseu que ha estat l'últim vol?
- Si el zepelí es fes malbé, què creus que farien? Quin altre mitjà aeri farien ús?  
- Busquem connexions amb altres llibres de l'autor i il·lustradora com també llibres que no tinguin cap relació amb ells dos (per exemple: La vuelta al Mundo en 80 días, Up...)
- Per què creus que aquesta família viu "fora de la llei"? Quins avantatges i inconvenients hi trobes?
- Actualment, creus que ens trobem lligats de mans a l'hora d'exercir la nostra llibertat envers la compra o el lloguer d'un habitatge, a l'hora de trobar o mantenir la feina, exercir el nostre dret d'expressió...? 
- apadrinar paraules que desconeixíem 
- investigar si un castanyer pot viure en aquelles altituds...
- crear una línia històrica sobre els avions de fa 100 anys fins els d'ara
- donar significat a certes cites i paraules: 
  • pàgina 50: rellotge daurat= rellotge d'or/persona amb possibilitats
  • Pàgina 59: gramola / què és? Quins objectes actuals tenim a l'abast i que fan la mateixa funció? Això ens permet comparar el passat amb el present (canvi i continuïtat). 
  • Pàgina 71: "a fer-li figa". Buscar altres expressions que signifiquin el mateix. 
  • Pàgina 92: estol d'oques. A quina alçada poden valorar les oques? I altres animals? Establir gràfics comparatius sobre aquest tema. Buscar altres maneres d'anomenar un grup d'animals (ramat, eixam, banc de peixos...) 


PER MÉS INFORMACIÓ...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada