Què fer?
Aquí teniu algunes idees:
- fer un joc de presentació amb totes les famílies
- que les famílies escriguin una paraula bonica pels infants que posteriorment les compartirem amb ells (tot fent una escultura...)
- que experimentin amb la panera dels tresors o joc heurístic (escola bressol) i safates d'experimentació o taula de llum, entre altres materials (a infantil)
- explicar el funcionament del curs a cappella o amb l'ajuda d'una breu presentació
Què explicar?
- l'organització de les tutories (tutores i mestres que entraran a les aules)
- les entrades i sortides com també l'adaptació dels infants (joguines, pipes, entrades esglaonades, com es farà la separació sense "arrencar cebes"...)
- els projectes d'infantil
- els materials que han de portar (mocadors, tovalloletes, mudes, got amb nansa, tot marcat...)
- de quina manera poden col·laborar (contes, oficis, hort...)
- aniversaris (al·lèrgies, si repartim invitacions...), malalties (polls, febre...) i autoritzacions (sortides, medicaments...)
- l'horari per fer les entrevistes
- dubtes i preocupacions
I què passa quan estàs a l'escola rural?
En principi, no fem entrades esglaonades ja que tenim pocs infants...però, les famílies es queden una estona a l'aula i decidim quan és l'hora de marxar. Sempre potenciem que els pares i mares s'acomiadin.
Títol: RECEPTES PER A CUINAR UN BON CURS.
REFLEXIONS I RECURSOS PER A L'ADAPTACIÓ A P3
Autors: Xavier corbella i elisabet soldevila
Editorial Xaveta, 2010
ENLLAÇOS D'INTERÈS:
http://unraconetdidees.blogspot.com/2012/07/receptes-per-cuinar-un-bon-curs.html
http://compartintilusions.blogspot.com/2013/01/receptes-per-cuinar-un-bon-curs.html
http://ferdemestres.blogspot.com/search/label/Adaptaci%C3%B3%20P3.
Exemple d'un guió de l'entrevista amb la família
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada