Aquest segon trimestre hem conegut moltes coses sobre les botigues.
CONEIXEMENTS PREVIS
Per saber en quines botigues comprem, els infants van portar els tiquets de la compra. A partir d'això, hem descobert que comprem en supermercats, botigues i parades al carrer. Per altra banda, també hem vist que utilitzem bosses o el cabàs en botigues i el carro, quan comprem en supermercats. A més a més, hem descobert que els tiquets llargs volen dir que hem comprat moltes coses i els curts, poques. Al finalitzar el projecte, hem encerclat en els bitllets el nom i el preu i ho hem enganxat en un paper.
ENS POSEM EN ACCIÓ
Una altra de les activitats va ser conèixer quines botigues hi ha al poble i, vam descobrir que són aquestes:
- un forn de pa
- una farmàcia
- un petit supermercat
- i una peixateria ambulant (només ve els dijous)
En aquests establiments vam fixar-nos en el cartell de l'entrada, els horaris, els productes i els preus i la caixa registradora com també la màquina per pagar amb targeta.
MAPA CONCEPTUAL
Amb les fotos que ens han portat comprant, hem parlat de moooltes coses: on eren, què estaven comprant, hem reflexionat si estaven al mercat, al supermercat, a la botiga... i què van comprar. Al llarg dels dies, vam fer un mapa conceptual agrupant les fotografies segons el tipus d'establiment: FIRA, MERCAT, BOTIGA I SUPERMERCAT.
FEM LA NOSTRA BOTIGA
Per grups de tres, vam fer la nostra botiga. Vam construir una botiga de cotxes, una farmàcia, una fruiteria, una botiga d'animals, una carnisseria i peixateria i una llibreria. Havien d'aconseguir fer una sèrie de tasques agrupades en una checklist (amb foto inclosa):
- Crear el cartell de la botiga
- Pensar un nom per la botiga
- Buscar 10 productes per la seva botiga
- Crear el seu cartell adhesiu amb el nom
- Tenir diners a la caixa registradora