Pàgines

diumenge, 31 de març del 2019

DANSA DELS GEGANTS/ES

Tornem amb recursos i noves idees per treballar els gegants i les gegantes a l'aula:




DANSA DELS GEGANTS

 ELS GEGANTS VAN BALLANT
MENTRE TOTS VAN PICANT DE MANS (BIS). 
EL GEGANT DIU QUE NO POT PARAR,
VOLTES I VOLTES VOL DONAR. 
LA GEGANTA DIU:
JO TAMBÉ VOLTES I VOLTES DONARÉ.  

 http://pquerencias.wixsite.com/p3-dansa-gegants 

BALL
Tots els nens i les nenes fan voltes per la classe amb les seves bosses decorades al cap (com si fossin capgrossos). Quan cantem "el gegant diu...", les nenes s'ajupen i quan cantem "la geganta diu...", els nens s'ajupen.  

És un ball fàcil, alegre i pràctic. 

divendres, 29 de març del 2019

LA BALADA DEL FUNICULAR MINER


 

Títol: La balada del funicular miner
Autor: Joan Pau Hernández
Editorial: Gran Angular, 2013

La balada del funicular miner és una obra juvenil amarada d'intriga, de ruralitat i de superació. El seu argument ens captiva com també el seu desenllaç. Molt recomanable. 

QUÈ PODEM PROPOSAR?
- analitzar altres obres de l'autor
- entrevistar-lo
- investigar si existeix la vall de Tamasca i altres valls o pobles semblants
- posar BSO a l'obra o en algunes escenes o capítols  
- localitzar les localitats i comarques dels altres llibres de l'autor
- cercar llibres semblants que parlin de superació, secrets familiars...
- canviar la tapa del llibre
- pensar altres noms pel llibre
- ...

ALGUNES CITES
- Pàgina 118: Perquè el passat és com l'aigua, que sempre torna al lloc per on corria. 
- Pàgina 123: Era una manera de reptar el món. De sentir-se viu quan la vida només semblava una línia fosca que corria cap a l'abisme. 
- Pàgina 146: sota la llum ataronjada dels fanals.


SI EL VOLEU TREBALLAR A CLASSE: 


SI EN VOLEU SABER MÉS...



dijous, 21 de març del 2019

DRACS

Moltes escoles per Sant Jordi representen la llegenda i fan diverses manualitats. Aquest any els nens i nenes de la classe, després d'escoltar moltes cançons, hem decidit cantar i representar aquesta: 


La llegenda de Sant Jordi d'Ambaluka





AQUÍ TENIU MÉS INFO. 


PROPOSTES:
- Decidim quina cançó escollir
- Repartir-nos els personatges: princesa i la seva ajudant, rei, cavaller i el seu ajudant, gent del poble amb els animals, drac...
- Treballar el missatge del conte: no tots els dracs som dolents, el valor de la democràcia, de la veritat, el pensament crític...



chinese dragon step two


2012 dragon



dragon chino guarderia bababa zamora


TITELLA



https://faltmanufaktur.wordpress.com/2012/01/23/2012-year-of-the-dragon-and-a-freebie/


MÉS DRACS...
http://tierraremota.blogspot.com/2014/02/drac-de-sant-jordi.html


dimarts, 19 de març del 2019

ESPAI DELS VETERINARIS I VETERINÀRIES

Vet clinic dramatic play area | Ideas for setting up a vet clinic imaginative play area at home or in the classroom | Prep and Foundation teaching ideas | Play ideas for toddlers and preschoolers | Totschool and homeschooling |


Moltes escoles realitzen espais i/o ambients d'aprenentatge "totalment construïts". Nosaltres, els construïm amb els nens i les nenes, però el tema el trio jo (de moment ho faig així).  Avui us passo idees per crear, amb la mainada, l'espai dels veterinaris. 

Bàsicament, fem entre 3-5 sessions:

  • Primera sessió: Introduïm a través d'un conte, vídeo, cançó...o amb una conversa el tema de l'espai. A partir d'aquí, fem una pluja d'idees dels materials... que necessitarem i redactem una carta pels pares (hi adjunto la circular al darrere de la carta de cada infant). També, comencem a buscar els animals, contes...sobre aquest tema. Cal afegir que hem descartat els dinosaures ja que els volien portar al veterinari (va ser divertit parlar dels animals que van al veterinari). Molts pensaven que els animals salvatges no hi van, però ens va permetre treballar els animals que estan en captivitat. 
  • Sessió 2 i 3: Construïm l'espai: Revisem els materials que han portat (animals, xeringues, tiretes, bates...) i els classifiquem i pensem possibilitats de l'espai: clínica veterinària, botiga d'animals, hospital d'animals... Etiquetem els objectes (corretja, collar, pastilles, xarop...) i hi posem preu. També construïm la botiga d'animals amb tota mena de pinso i altres "andròmines" (collars, corretges, gàbies...). 
  • Sessió 4: Tancament de l'espai i fem l'autoavaluació. 

Però, què passa si l'espai no acaba de rodar? Doncs un PLA B:
- dibuixos de veterinaris per pintar
- tancar l'espai amb una manualitat (titelles...). 



Garruco x

Títere de Perrito

dimarts, 5 de març del 2019

PERMAGEL

Permagel


Títol: Permagel
Autora: Eva Baltasar
Editorial: Club Editor, 2018 (8a edició)


Opinió: Llibre té 187 pàgines que es llegeixen fàcilment. Consta de 38 capítols sense títol que van dosificant les situacions que ha viscut la protagonista. 

Parla d'escenes, sentiments, situacions quotidianes que hem viscut o que hem vist. Ho explicita de manera punyent, directa a la diana... hi ha aspectes que et fan "borrissolar" (posar la pell de gallina). 

Cites:
Pàgina 11: La humitat té aquella mania de penetrar les parts més vulnerables del cos. 
Pàgina 35: Duia tota la seva vida plegada a dins de tres maletes. 
Pàgina 47: La tristor residual d'una vida no exercida. 
Pàgina 70: traspuava una pulcritud màxima. 
Pàgina 136: silenci excloent
Pàgina 163: instint acumulatiu heretat. 

SI EN VOLEU SABER MÉS...

http://www.lespolsada.cat/index.php/lectures/108-2018/768-permagel-2

diumenge, 3 de març del 2019

EL RISC MÉS GRAN

L'any passat em vaig apuntar unes quantes lectures per fer i al final les estic fent actualment. Aquest llibre va ser i és un dels èxits del 2018. 

El risc més gran

Opinió: No coneixia l'autora i m'ha agradat. El seu to, la proximitat, com detalla escenes del dia a a dia, de gent propera, casolana... esbudella fets que hem viscut o pensat. La lectura ha estat àgil, amena, intensa i desbordant.100% recomanable. 

Com a curiositat, la majoria dels títols dels capítols han sortit al llarg del capítol mateix com a petit homenatge a cada "escena" del llibre. 

L'ús dels registres és fantàstic, fa que estiguis present en tot moment i ho visquis. 

Pàgina 203: "tedi odiós de viure per esperar coses que no passarien"
Pàgina 225: "fer allò per a què ningú els havia preparat mai: endreçar la mort" 

SI EN VOLS SABER MÉS...
http://lespolsada.cat/index.php/lectures/108-2018/749-el-risc-mes-gran