Pàgines

dimecres, 29 d’agost del 2018

7 ANYS!!!

Avui el blog fa 7 anys...
  • 7 anys de reptes
  • 7 anys d'aprenentatges
  • 7 anys de compartir
  • 7 anys canviants
  • 7 anys diferents: hi ha blogs que han "tancat" o, més ben dit, s'han enlairat com aquest globus; amb el temps les motivacions van canviant i les ganes de mantenir el blog actualitzat també...però, així és la vida, oi?


diumenge, 19 d’agost del 2018

LA CRIDA DEL BOSC


Autor: Jack London
Editorial: RBA LA MAGRANA (6 edició, 2017)

Teixell: JN LON (novel·la juvenil)

Opinió: És una novel·la dura, sensible, empàtica, salvatge... un clam a la vida, a la supervivència. Certament, el llenguatge és tirant a culte, però això queda solucionat ja que a la part final, hi ha un recull de paraules a tall de diccionari.  

L'autor empra un llenguatge molt precís i profund: 
Pàgina 41: "Era la queixa immemorial de la vida, amb els seus terrors i els seus misteris, amb la seva eterna feina d'infantament i la seva perpètua angoixa de mort;". 

Valors: L'avarícia humana i el maltractament són temes ben palesos en tota la novel·la.  


Què podem fer a l'aula relacionant el passat amb el present?
- Fer un mapa dels indrets visitats pels protagonistes per calcular distàncies i contrastar-los amb la realitat. 
- Encara hi ha miners a Alaska? Com viuen? Com es desplacen? (veure les semblances i diferències entre el passat i el present). 
- Buscar connexions amb altres novel·les de temàtica semblant. 
- Subratllar/Marcar paraules o frases que ens hagin sorprès, agradat, desagradat...
- Imaginar-nos els protagonistes canins (dibuixar-los). 
- Buscar notícies/pel·lícules semblants (extracció de l'or, avarícia humana, maltractament...)
- Etc. 
- treballar la literacitat crítica: la literacitat crítica parteix de tres pensaments: l'holístic, el social i el creatiu. 

SI EN VOLEU SABER MÉS...

dilluns, 13 d’agost del 2018

MI MENTE SIN MÍ



Mi Mente sin mí Jenny Moix

Títol: Mi mente sin mí. 
Autora: Jenny Moix
Editorial: Aguilar, 2017

Opinió: Crec que és un llibre imprescindible que ens ajuda a entendre processos, actuacions, sentiments... que hem patit/gaudit o que ens poden passar. 

Què m'ha sorprès?
- Pàgina 15: "somos esclavos de nuestros pensamientos". 
- Pàgina 45: "nosostros no somos nuestros pensamientos". 
- Pàgina 64: (cita d'Anthony de Mello) "El sufrimiento apunta un lugar de ti donde todavía no has crecido, donde tienes que madurar y transformarte". 
- Pàgina 114:(cita de Jesús Gabriel Gutiérrez) "El bienestar que creemos percibir en los demás puede llevarnos tanto a la envidia como a la depresión". 
Pàgina 118: (cita de Joseph Weizenbaum) "El ser humano todavía puede apagar su ordenador. Sin embargo, cada día tendrá que esforzarse más para conservar este privilegio". 

I moltíssimes coses més... les cites d'autors coneguts ajuden a digerir les reflexions de l'autora. Resulta apassionant la manera de repetir els patrons que pensem que ens ajudaran a ser més feliços...

Llibre francament recomanable. 

dijous, 9 d’agost del 2018

CREAR UN ÀLBUM IL·LUSTRAT?

Hi ha docents que tenen facilitat per explicar contes i crear-los. I, si saben dibuixar, poder ser capaços de plasmar-los en paper. El següent pas seria editar-los, però abans, és important endinsar-nos en aquest "pantà".

Què és un àlbum il·lustrat? 
Un àlbum il·lustrat és una obra literària que integra text i imatge, però aquesta última té un pes molt important. 

Sabem que no és el mateix escriure un conte que il·lustrar-lo i hem de tenir present que no tot allò que volem comunicar, cal fer-ho. Hem de deixar espai perquè l'il·lustrador/a ho adapti al seu estil i perquè els i les lectors/es també ho facin. Molts autors ens imaginem l'obra d'una manera i hem de saber acceptar aquestes petites frustracions. 

Generalment, un àlbum il·lustrat té 32 pàgines (comptant guardes) i el text podria ocupar, amb espais, una pàgina (Ara mateix no sé quan ocupa l'storyboard de Rosa a puntets de l'Amèlie Callot).  

Si voleu més informació sobre la teoria del color, l'storyboard (guió gràfic), la composició de les il·lustracions... visiteu les entrades de la Laia Codina



També, us adjunto l'enllaç de l'experiència de l'Anna Zapico a l'hora de crear el seu àlbum il·lustrat. 

Per acabar, us deixo algunes editorials que accepten manuscrits:
Editorial Takatuka
Fragmenta Editorial
Editorial Badibidú
Editorial Caligrama (programa de talents)
Thule Ediciones

*Compte: 
- Algunes editorials demanen una carta de motivació amb el manuscrit adjunt com també el currículum.
- El temps d'espera és de 3 mesos.  

Si hi ha alguna adreça o informació incorrecta, agrairia que m'ho féssiu saber. També, si voleu que enllaci l'entrada amb altres editorials, em podeu enviar un correu electrònic a lamaletadelprecinema@gmail.com.  

SI EN VOLEU SABER MÉS...
https://revistademencia.wordpress.com/2017/07/12/quieres-publicar-tu-manuscrito-en-una-editorial-te-decimos-cuales-lo-reciben/

https://lauraescribe.wordpress.com/2016/12/19/editoriales-que-si-admiten-manuscritos/



dimarts, 7 d’agost del 2018

PSICOMOTRICITAT

Us deixo algunes idees que us poden ser d'utilitat quan feu psicomotricitat: 

POSSIBLES GRAELLES DE LA PLANIFICACIÓ
Graella vertical

Graella horitzontal

Objectius: 
Un dels objectius de P3 durant el primer trimestre podria ser: 
  • Adquirir progressivament seguretat a l’hora de fer psicomotricitat.

Criteris d'avaluació:  
Algunes propostes:
  • Mostra interès per les propostes.
  • Respecta els companys/es i materials.   
  • Gaudeix del joc.

DOCUMENTS INTERESSANTS:

diumenge, 5 d’agost del 2018

PROJECTE SÈLVANS

Un interessant projecte per portar a terme a les escoles i instituts...




 
 Aquesta mena d'iniciativa permet:
- apoderar al nostre alumnat
- potenciar el pensament crític per transformar el món (desenvolupar la literacitat crítica)
- fer present el present a l'aula (com també el passat i el futur) 

 ALGUNES IDEES SEMBLANTS DE L'IMPACTE QUE TÉ LA NATURA:
 http://lamaletadelprecinemaainfantil.blogspot.com/2018/01/la-vida-secreta-de-los-arboles.html?m=0

dissabte, 4 d’agost del 2018

INFORME DE VIDA LABORAL


Quan comences a treballar pel Departament, poca gent t'explica de petites coses que ens afecten. Durant el primer any (era interina), vaig sol·licitar veure el meu informe de la vida laboral i no em van donar d'alta els del Departament (no constava que havia treballat durant un any a la mateixa escola). I què cal fer?
  1. contactar amb els serveis territorials: ells t'elaboraran un certificat/escrit d'empresa amb la teva alta i baixa (si és el cas)
  2. anar a l'oficina de la seguretat social amb l'informe i sol·licitar la modificació dels efectes de l'alta. Em van demanar que sol·licités el TC-1 i TC-2 (aquests documents eren els oficials l'any 2008. Ara s'anomenen RLC i RNT). 
Aquest tràngol que vaig patir, em va fer veure que sempre cal estar a l'aguait i que de tot s'aprèn. 

dijous, 2 d’agost del 2018

MUSEU CHIHIRO




Seria interessant que per aquestes terres es fes un museu sobre aquesta temàtica, no creieu? 

PER MÉS INFORMACIÓ...
https://chihiro.jp/tokyo/