Pàgines

divendres, 31 de juliol del 2015

QUI SÓC?

Avui us ensenyo un joc per treballar la llengua amb les targetes per imprimir.
- Podem fer-ho individualment davant la pissarra o en grupets de tres o quatre infants. 
- Cada nen té una targeta al front i ha de preguntar als altres sobre quin animal té. 
- La resta han de respondre segons les característiques dels animals (mida, color, forma...) i, fins i tot, les onomatopeies com a últim recurs.
- També, poden dir que el seu animal comença per ... o acaba amb ...



Aquí teniu un recull de jocs d'ús social per aprendre el codi escrit. És molt recomanable ;)

dijous, 30 de juliol del 2015

Més recursos matemàtics


Numeral recognition... from Rachel (",)

Si busqueu recursos matemàtics per poder descarregar com són taulers i graelles per treballar la grafia i els nombres, aquest és el vostre blog. 

dimecres, 29 de juliol del 2015

Manazuru


Portada Manazuru

Títol: Manazuru. Una història d'amor
Autor: Hiromi Kawakami
Editorial: Quaderns Crema, 2013

Estic encisada per aquesta gran escriptora: l'Hiromi Kawakami. 
Casualment, buscava novel·les relacionades amb la solitud i vaig trobar un blog que recomanava el llibre "El cel és blau, la terra blanca" de la mateixa autora. Aleshores, vaig anar arreplegant totes les seves novel·les:  "Allò que brilla com el mar" i "El senyor Nakano i les dones". 
Francament, totes són recomanables i estic esperant amb candeletes que publiqui una altra novel·la; la seva escriptura reconforta, et fa present, t'empeny en el gran embolic de sentiments dels protagonistes i et fa somniar. Mostra tenir una gran sensibilitat poètica ja que les paraules descriuen intensament petits detalls quotidians i et fan fluir.  

dimarts, 28 de juliol del 2015

¡Buenas noches, búho!



Títol: ¡Buenas noches, búho!
Autor: Pat Hutchins
Editorial: Kalandraka
Opinió: Aquest àlbum il·lustrat segueix l'estil de "L'Angelina surt a fer un tomb" en el sentit que està farcit d'unes il·lustracions llampants i de poc text que fa que el mestre pugui anar enriquint la història, tret que considero genial ja que el mateix lector/a esdevé creador/a. 

PROPOSTES PEDAGÒGIQUES:
- Podem enriquir el conte amb cançons i poemes relacionats amb els protagonistes de la història: un mussol, uns esquirols, unes abelles, uns coloms, uns corbs...
- Fer titelles o un teatre d'ombres xineses. 
-Buscar rimes (mussol-col; esquirol-cargol; colom-plom; abella-paella...) i fer un memori. 
- Llegir el conte des del final o canviar el mateix final...


Enllaç sobre altres contes acumulatius i d'humor. 

diumenge, 26 de juliol del 2015

LA CASA DELS NOMBRES


Em continua sorprenent com d'útil em resulta les TIC-TAC-TUC ja que per la xarxa pots trobar un munt de recursos que es poden descarregar. 

Aquí teniu el joc:

I els enllaços per descarregar les "etiquetes":

QUÈ ENS OFEREIX?
Aquest joc ens pot ajudar a treballar la quantitat i la grafia de diferents maneres: a través dels números dibuixats, dels dits, dels objectes i dels punts de qualsevol dau. Recordeu que es pot fer un llibre-joc dels nombres en el cas de conservar la mida original del joc, sinó es pot ampliar i utilitzar-ho com a racó matemàtic o racó lliure. 
*ATENCIÓ: Caldria ampliar els nombres fins el 10 pels alumnes de P5. 

dissabte, 25 de juliol del 2015

ORIENTACIÓ ESPACIAL

Aquí us porto algunes idees per a treballar l'orientació espacial amb els vostres alumnes. 



OBJECTIUS

Observar i situar els objectes tenint en compte la seva orientació espacial. 
Desenvolupar l'atenció visual i l'orientació espacial. 
Posar nom a les situacions generades: dins-fora, amunt-avall, dreta-esquerra, davant-darrere...



RECURSOS




* Topologie

Aquí trobareu el joc que vaig fer inspirant-me en aquest "tauler d'insectes":




TOPOLOGIA I BLOCS LÒGICS








Joc d'orientació espacial

dimecres, 22 de juliol del 2015

INDISPENSABLE

la vida de las mujeres-alice munro-9788499898582

Títol: La vida de las mujeres
Escriptor/a: Alice Munro
Editorial: Delbolsillo, 2012. 

Opinió: Aquesta novel·la està en vigor perquè els mateixos "problemes" i "etiquetatges familiars" (papers socials) encara estan en ple rendiment. A més a més. està magníficament detallada i et fa pensar en els teus valors i ideals. Així doncs, us la recomano.  

ENLLAÇOS D'INTERÈS:

diumenge, 19 de juliol del 2015

UN LLIBRE DE LLIBRES

Hola a tots/es!
Avui us porto dos llibres que tenen gairebé 100 anys! En desconeixia l'autor, però m'han semblat dues lectures àgils, entretingudes i romàntiques en certa manera. També, m'ha agradat la complicitat de l'escriptor amb els lectors/es; moltes vegades parla en primera persona i crec que és un recurs fantàstic que ens fa sentir propers a l'obra.
Per acabar, són dos llibres que parlen de la funció vital que exerceixen els llibreters i, a més a més, donen a conèixer diverses obres clàssiques i de l'època.  



dijous, 9 de juliol del 2015

dimecres, 8 de juliol del 2015

PROJECTE TRANSVERSAL: ELS CONTES

Hola a tothom, 
m'agradaria saber si alguna vegada heu treballat els contes i els còmics com a projecte transversal de l'escola. Sé que els infants han d'escollir els noms, però m'agradaria saber quines activitats heu fet o heu observat per poder iniciar una petita pluja d'idees. 

Cercant per la blogosfera, he observat que hi ha escoles que trien els noms sencers dels contes, però n'hi ha altres que escullen els personatges, així que crec que les dues són vàlides. 

CONTES CONEGUTS                   Classe dels / les....     PERSONATGES
- La Bella Dorment                                                            Castells, fades, prínceps...
- La Ventafocs                                                                   Fades, castells...
- En Pinotxo                                                                      Guineus, Grill Pepito,grills...
- La Caputxeta Vermella                                                    Llops, caçadors...
- La Sireneta                                      Sirenes, crancs, gavines,  pops, anguiles, morenes... - La talpeta que volia saber...                  Talps, porcs, cavalls, cabres, gossos, vaques... 
- El petit avet
- Sant Jordi                                                                    Dracs...
- El Grúfal                                                                     Monstres 
- L'erugueta goluda
- El peix Irisat
- Corb
- La poma vermella
- De què fa gust la lluna?
- Elmer
- Els follets sabaters
- El vestit nou de l'emperador    
- La rateta presumida
- Els músics de Bremen

I, en el cas dels còmics, què heu vist? Classe de l'Astèrix i l'Obèlix? D'en Zipi i Zape? Del Snoopy? D'en Batman?

EMBOLIC DE CONTES


MUSEU DELS CONTES
dsc00290

IDEES PER TREBALLAR EL CÒMIC
EL TALLER DEL CÒMIC I L'ANIMACIÓ

dilluns, 6 de juliol del 2015

MATERIALS SENSORIALS

Podem trobar diferents materials sensorials:

- Portes o armaris sensorials


Sensory Play Panels | Sensory tactile pane for your sensory garden

Three different DIY sensory boards along with ideas for how to include older siblings from Fun at Home with Kids

- Taules/Taulells sensorials  (aquí entraria tota mena de taules com també la taula de llum)


racó de tacte


- Llibres sensorials
Learn how to make your own Touch Book for your blind baby by putting together a book of textures for him to feel. It's easy and fun and can be a great gift for a visually impaired child... or anyone!

- Bosses sensorials


Bags

Ocean sensory window made using a squishy gel sensory bag. It's so relaxing!


- Cartes o targetes sensorials
sensory smelling cards

- Cortines sensorials


AWESOME idea for recycled art- plastic lid sun catchers- kid made

cortina_sensorial2

- Miralls sensorials


Sensory play on a mirror - happy hooligans - mirror on the sensory table ≈≈

- Capses sensorials
012

Totes són vàlides, tot i que algunes són més resistents. I una altra qüestió és el lloc d'ubicació: al pati? al passadís? dins l'aula? Jo penso que a tot arreu i a tots els cursos ;)

POSSIBLES OBJECTIUS
- Descobrir el món que ens envolta.
- Manipular i explorar les característiques dels materials: pesant-lleuger; aspre-suau; dur/fort-tou; calent-fred; sòlid-líquid...
- Millorar la capacitat d'atenció.  -Estimular l’infant a caminar per una catifa confeccionada amb diferents textures.
-Jugar a caminar per un camí fet de diferents textures (paper de vidre, plàstic de bombolles, sorra, guix, pedretes…).

diumenge, 5 de juliol del 2015

PROJECTE SOBRE ELS PIRATES

Aquest trimestre hem treballat els pirates i navegant per la blogosfera he trobat un munt de recursos. Però, abans us penjaré el que hem fet:

- Fitxes del projecte (enfocades a P3 i P4, hi haurà algunes que les podreu aprofitar a P5) i la Unitat didàctica.


https://www.dropbox.com/sh/ud5zb7ace8dbxdl/AADcgDo7BYZNqYpLt7aCzZABa?dl=0


*No sé com adjuntar l'enllaç directament al blog, a veure si em podeu ajudar. 






- Aparellem paraules pirata (idea extreta del blog "Un raconet d'idees")
- Referents visuals pirates compartits per la Fanny del blog "Un raconet d'idees"
- Contes trobats per Internet:
EL PIRATA POL
EL TRESOR DEL CAPITÀ PIRATA

- Cançoner preparat amb imatges d'Internet


Per fer les propostes més creatives i musicals d'aquest projecte, m'he inspirat en molts blogs que tot seguit us presento:

MANUALITATS PIRATA



Garfios de cartón con vasos de cartón :) >Estéfi Machado: Festa de Pirata!


Us recomano el blog:
http://infantilcastell.blogspot.com.es/search/label/projecte%20pirates


CANÇONS PIRATA
La cançó dels pirates de Lluís Gili

Projectes, fitxes i propostes:

 

http://tutorialauralleons.blogspot.com.es/search/label/PROJECTE%20DE%20TREBALL%20ELS%20PIRATES
M'ha agradat aquesta proposta perquè també és important deixar un espai per compartir les nostres emocions i pensar si ens ha agradat el projecte. És una pregunta que hem de fer de manera oral o escrita: M'ha agradat del projecte?

En castellà:
http://issuu.com/aventuradiminuta/docs/fichas_pirata_aventura_diminuta/22?e=2845867/4667882

I, per últim, aquí teniu l'enllaç a la carpeta sobre els pirates del meu pinterest.

dijous, 2 de juliol del 2015