dissabte, 30 de març de 2013

PROJECTE SOBRE LES LLAMINADURES

Avui us porto un altre possible projecte: el projecte de les llaminadures. 
Com sabeu, la majoria dels infants els hi agraden molt les llaminadures (llepolies) i podem utilitzar el seu interès per treballar aquest tema (sempre si abans ha estat escollit pels nens/es).

OBJECTIUS
Conèixer la importància dels bons hàbits alimentaris
Descobrir com es fan les llaminadures: llaminadures naturals i "artificials"
Fer hipòtesis sobre les característiques de les llaminadures (toves-dures, aspres-suaus, piquen-no piquen...)
Reflexionar sobre la importància de mastegar 
Reduir el consum de llaminadures i buscar alternatives (fruita, fruits secs, orellons...)


QUÈ PODEM FER?
- Quines "xuxes" trobem?
- Quines "xuxes" regalem a les celebracions? (confits...)
- On podem trobar les llepolies? (al cinema, a la benzinera, al supermercat...)
- Totes la llaminadures són toves? Quines són dures? Les masteguem o ens les empassem? Totes es desfan? O cal mastegar-les?
- Les llepolies es desfan no només quan estan a la boca? A partir d'aquesta hipòtesi podem deixar algunes llaminadures al congelador, al pati, posar-les en un got ple d'aigua, en un got amb vinagre, etc. per tal de descobrir què passarà. 
- Classificar les llaminadures segons el color, la mida, el gust, el tacte...
- Fer seriacions i/o mandales amb les llepolies. 
- Fer una botiga de llaminadures: les podem comprar fetes o les podem fer (crispetes...), caldrà etiquetar-les i posar-nos d'acord, escollir-ne els preus, etc. 

I podem anar més enllà: 
  • Quines "llaminadures" els hi agraden als animals? Per exemple: els cavalls els hi agrada la poma, la pastanaga...
  • Quines llaminadures menjaven els avis/es? (pega dolça, regalèssia, sucre cremat...). 
  • Fer una enquesta de la llaminadures més apreciades per a tots/es. 
  • Inventar-nos una nova llaminadura i escollir-ne el nom, el gust, la mida...
  • Reflexionar sobre els noms de les llaminadures (maduixa, mora, totxana, anís, supositori, ....) i comparar-los amb els aliments i/o objectes.   
  • Buscar llibres i/o contes que parlin de la llaminadures o d'aliments dolços (Hansel i Gretel...). 
  • Tastar el tronc de la regalèssia "natural" (i pintar-la). 
  • Fer brotxetes de llaminadures i fruita. 
 

MÉS IDEES:
- Podeu consultar el projecte de les llaminadures fet pels alumnes de primària:
Projecte de 4rt (amb receptes de com fer les "gominoles")
- "Dansa de la fada del sucre" de Txaikovski 


dijous, 28 de març de 2013

PROJECTE SOBRE ELS GATS

Hola a tots/es!
Avui us presento el "possible" projecte dels gats. 
Primer de tot, mai he fet cap projecte relacionat amb els gats, així que la informació que us presentaré, l'he pensat o l'he trobat per diferents espais web. 

QUÈ PODEM CONÈIXER?
- Com són per fora? (pèl, color, races,.....) I conèixer altres felins: lleó, guepard, tigre, lleopard,.... .
- Com són per dins?
- Com es desplacen? (corren, salten, s'enfilen,.....;utilitzen la cua per equilibrar-se)
- Què mengen?
- On viuen?
- Com es comuniquen? (llenguatge corporal: urpes, cua, orelles, bigotis,..; miolen, bufen,...). 
- Com es defensen? (urpes,....)
- Com neixen?
- Per què s'utilitzen? ( abans servien per "netejar" la casa dels ratolins i de les rates i ara són animals de companyia). 

UD: PROJECTE GATS (Escola Nova Cervelló)

MÉS ACTIVITATS I/O RECURSOS:
- Cançons
*En Pere gat
*Baixant de la font del gat 
- Audicions
*Duet dels gats de Rossini
- Poemes
Poema 2
- Endevinalles
*Endevinalles sobre els felins
- Pel·lícules
Els Aristogats 
- Plàstica: Fer un gat amb plastilina o amb un rotlle de vàter. / Fer-nos un antifaç de gat i/o gata, etc. 
- Psicomotricitat: Desplaçar-nos com gats; jugar el joc "el gat i el ratolí", etc. 
- Llenguatge matemàtic: Comptar quantes potes tenen; quantes cues; pesar-nos; mesurar-nos amb pams i/o peus, etc. 

dissabte, 23 de març de 2013

EL LLENGUATGE SECRET DE LES FLORS




Fa una setmana que m'he comprat el llibre "El lenguaje de las flores" (edicions salamandra, 2012) de Vanessa Diffenbaugh i ja l'he acabat. Així doncs, si teniu temps i "us enganxa", crec que en tres dies us el llegireu. 
Ara no recordo on vaig trobar la recomanació, però me n'alegro d'aquesta compra. 

És una novel·la encisadora, absorbent i delicada com les flors. Aquestes són les altres protagonistes d'aquesta història. Sincerament, tens més ganes de saber com continua la història i, això és un gran senyal que el llibre t'ha agradat i ha fet "el seu efecte" en tu. No sé si m'explico. Crec que passa el mateix amb les pel·lícules.... .

Un aspecte m'ha deixat bocabadada és que a la societat victoriana era molt important aquest llenguatge de les flors per comunicar-se. Suposo que passa el mateix amb els "tradicionals ventalls". 

ALGUNES CURIOSITATS SOBRE ELS SIGNIFICATS DE LES FLORS:
- Vesc: "Supero tots els obstacles" [oi que és tradicional fer-se un petó si coincideixen un noi i una noia sota el vesc? D'aquí ve el significat d'aquesta planta?]
- Camèlia: "El meu destí és a les teves mans".

Bona lectura!!!!


diumenge, 17 de març de 2013

PROJECTE ELS GENETS

Després de molts dies, us penjo el projecte dels genets. Podreu veure que hi ha més d'una versió de les activitats.

En relació a les activitats, una activitat vivencial que podeu fer és convertir-vos en cavalls i anar al pas, al trop i al galop. 

ALTRES ACTIVITATS:
- Explicar la festa de Sant Antoni i la seva relació amb els cavalls.
- Parlar dels colors i/o races dels cavalls.
- Parlar dels animals que s'assemblen als cavalls: la zebra i l'ase.
- Comentar la mida dels cavalls: mesura.
- Explicar què fan els poltres: s'encabriten, tiren guitzes,.... .
- Els cavalls salvatges: parlar del líder, dels perills, de qui forma part de les "bandades" de cavalls.... .
-Per què utilitzem els cavalls? (per arrossegar carros, a les fires......).

També, us deixo l'enllaç d'un post anteriorment publicat sobre els genets. I un enllaç molt interessant.

Per últim, heu fet altres activitats relacionades amb aquest projecte?

dissabte, 9 de març de 2013

MÉS PREMIS


Aquesta setmana l'Aina i la lluna ens han enviat el premi Libster Award. Moltíssimes gràcies per pensar en nosaltres. També, l'Aina ens envia el premi "Best Blog". 
Aquests premis ens fan seguir endavant ja que veiem que la nostra tasca arriba a molts/es mestres i el nostre "petit món" forma part de la xarxa cibernètica. 



Cal esmentar que aquest premi ens demana contestar un petita entrevista per poder conèixer-nos millor. Així que aquí teniu el reguitzell de respostes:

1. Per què vas decidir crear un bloc i quan vas començar?
Vam decidir crear el bloc per donar a conèixer la maleta pedagògica que havíem fet sobre el pre-cinema a infantil. 
Vam començar farà un any i mig, un cop acabada la nostra maleta. 
2. Si no escrivissis sobre els temes que tractes en el bloc, sobre quins temes t'agradaria escriure?
M'agradaria escriure sobre temes filosòfics, morals, sobre el cinema, comentar rutes i/o llocs interessants per conèixer. 
3. Quin és el teu post preferit? Per què?
Em sembla que no en tinc cap de preferit. 
4. Què t'aporta tenir un bloc?
M'aporta moltíssimes coses: em permet compartir experiències  inquietuds, maneres de fer..... i també aprendre dels companys/es blocaires. En fi, és un aprenentatge recíproc. 
5. Què és el que més t'agrada del món 2.0.?
M'agrada tafanejar tot allò que pengen els altres mestres. Cada bloc és com una maleta de recursos per a tots/es. 
6. Com planifiques els continguts i temes pel bloc?
No acostumo a planificar res. Potser alguna vegada quan a l'escola estem treballant algun tema o he vist algun recurs interessant, sí que ho faig. 
7. Tenies entre mans altres noms pel bloc abans de decidir el que té? 
No. El nom del bloc fa un petit homenatge a la nostra maleta. I ara no només parla de la maleta, sinó d'altres temes. 
8. Deixes que la gent publiqui lliurement en el teu bloc o repasses els comentaris abans de publicar-los?
Repasso els comentaris per saber què opina la gent.
9. Què fas durant el teu temps lliure?
Llegeixo, faig excursions, tinc cura dels meus animals.... 
10. Coneixes a algú que creus que hauria de tenir un bloc?
I tant! Però, un cop crees el bloc, cal dedicar-hi temps i ganes per tirar-lo endavant. 
11. Diga'm alguna de les satisfaccions que has tingut mitjançant el bloc.
Sempre he tingut satisfaccions que m'animen a continuar: els premis que m'envien els altres blocaires, els seus comentaris i les seves idees..... .

I ara envio aquest premi a: 



Per acabar, envio l'altre premi a tots i a totes els seguidors/es del nostre bloc. 


dilluns, 4 de març de 2013

UN LLIBRE

 
 
Fa temps que volia publicar una entrada sobre el llibre "Un llibre" d'Herve Tullet (editorial Cruïlla).
 
Un cop iniciem el viatge literari, el lector té el poder de fer moure els "punts de colors". Així doncs, el lector forma part del llibre ja que n'és el protagonista juntament amb els cercles de colors.
 
Us adjunto aquest enllaç:
 
 
Coneixeu altres llibres interactius?
 

dissabte, 2 de març de 2013

PROJECTE ELS GENETS

Hola!
Aquí teniu alguns contes que parlen dels cavalls i dels genets.

-"Cavalls i ponis" de MiniLarousse (amb lletra lligada) A partir de 3 anys.
- "Cavalls i ponis" de NGV . A partir de 4 anys. 
- "Cavalls i ponis" de l'editorial Estrella Polar (2009). És un llibre amb solapes i és a partir de 6 anys.    

I, per acabar, afegeixo dues cançons sobre els cavalls.
- "Clip, clop" de Josep Vergés.
- "Clop, clip, clop" del Bosc de Colors. Els hi encanta!!!!!

Espero que us sigui/n d'utilitat. 

Aviat penjaré les possibles activitats del projecte dels genets.