Pàgines

dissabte, 30 de juny del 2012

PEDRES

La Magda ha penjat fotos de pedres pintades de manera molt original. I recordo que hi havia una llicència d'estudis sobre les pedres, però no l'he trobat. En fi, les pedres són com màgiques ja que quan estan mullades tenen un color i quan estan seques, un altre. 

Alguns aspectes que podem treballar són els següents:

- les seves propietats. rugós/llis, colors, formes, mida, .... . 
- podem fer seriacions, agrupacions, ordenacions..... .

En aquest enllaç trobareu molts materials per experimentar. I a la pàgina 29 hi ha l'experimentació amb pedres:
http://ferdemestres.blogspot.com.es/search/label/Suren%20les%20pedres%3F.

Qualsevol aportació serà ben rebuda. 

Gràcies!!!!

dimecres, 27 de juny del 2012

NOU PREMI



L'Eugènia del bloc Mira què fem ara! ens ha donat un premi. 


Moltíssimes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!

dilluns, 25 de juny del 2012

EL BLOC ES FA GRAN....

Aquestes setmanes hem tingut el bloc una mica abandonat, però hi som, eh??? :)
Estem molt contentes ja que hem superat la "barrera" de les 10.000 visites!!!!!!

Així doncs, moltes gràcies!!!!!

Desitgem que els i les mestres que hagin portat la maleta del pre-cinema a les seves escoles, ens informin de com ha anat tot.

Les noies del pre-cinema

IDEES I RECURSOS:

Avui us pengem uns enllaços que us poden ser útils per agafar idees a l'hora de preparar activitats a infantil i a l'hora de dinamitzar la biblioteca escolar:

L'ESCOLA, UN MÓN RIC PER ALS INFANTS DE 3-6 ANYS de la Rosa Cols (2005-2006)
http://www.xtec.cat/sgfp/llicencies/200506/memories/1079m.pdf

ATRAPATS PELS LLIBRES de l'Ana . Buñuel, Anna Gassó i Nathalie Pons
http://www.xtec.cat/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/3119ac29-3721-4f42-940b-b6d8f81884c5/atrapats_pels_llibres.pdf

dijous, 21 de juny del 2012

RECTA FINAL

Us desitgem un bon final de curs. 


Sabem que encara no hem acabat la feina, queda recollir la classe, gravar les fotos per a cada família, fer les entrevistes, la memòria...i preparar-nos pel curs vinent si sabem on anirem ;)


També, és convenient que desconnectem una miqueta i ens hem de cuidar (fer coses que no hem pogut fer, acceptar reptes, ...). 


BON ESTIU I ENS LLEGIM!!!!!!

dijous, 14 de juny del 2012

L'AULA ES BUIDA A POC A POC

El curs s'està acabant i, quan al setembre, els nens i les nenes van entregar a l'aula, la van trobar segurament molt buida. I és important que els fem ser conscients que el curs s'acaba i, per això,  ens poden ajudar a deixar l'aula preparada per a uns altres nens i nenes. 

Quan despengem tot allò que hem conegut, pot fer que ens emocionem. Així doncs, és un moment únic en el qual podem iniciar una conversa per parlar de com ens sentim quan anem treient cartells, quins nens i nenes vindran el curs següent, què passarà.... . 

ÉS IMPORTANT FER-LOS PARTÍCIPS. 

Què fareu?

dilluns, 11 de juny del 2012

divendres, 8 de juny del 2012

diumenge, 3 de juny del 2012

dissabte, 2 de juny del 2012

NEN QUE CRIDA L'ATENCIÓ = NEN QUE DEMANA AJUDA

Hola!
Estic una mica preocupada per un alumne de P3 que "crida l'atenció". Quan passa això, hem de veure quin comportament té i el motiu perquè això estigui passant:
- és un nen que no té cap problema. Té amics i és el líder. 
- es mostra impacient, és a dir, no li agrada esperar-se.
- des de fa temps, intenta superar les "normes".
- li agrada ser el protagonista (no és gaire "modest").
- a vegades li costa ser empàtic.
- uns dos cops (depenent del dia), em  pregunta "quan marxarem". Això s'ha fet més intens des de fa unes dues setmanes.
- cal dir que es queda al menjador.
- li agrada molt jugar a l'ordinador

Per una part, crec que s'avorreix a l'hora de fer les rutines i les intento agilitzar des de fa mesos. També, he pensat fer-li activitats d'ampliació i, de moment, he elaborat dues, però m'agradaria saber quines activitats d'ampliació heu fet o esteu portant a terme sobretot a P3 o a la resta de cursos d'infantil. Per altra part, sempre valoro la feina que fan tots els nens/es i ara en aquest nen el faig ser protagonista (però clar, no em vull passar).
Una altra activitat que he pensat fer és que entre tots expliquem una cosa que ens agrada d'ell per tal de fer-li un mural.

Alguns consells?

Moltes gràcies. 

Quan tingui fetes totes les activitats d'ampliació, les penjaré al bloc. 

Meritxell 

MÉS ANÈCDOTES

Hola a tots i a totes!!!
Volia compartir més anècdotes que passen a infantil i que segurament també us han passat.

- Quan a l'aula o al pati les mestres parlem, alguns nens/es ens miren com si intentessin traduir tot el que diem. O si a l'aula entra la monitora del menjador i ens comunica alguna cosa, sempre hi ha algun nen/a que diu: QUÈ HA DIT? I és ben veritat que canviem el nostre registre en tot moment i potser no som conscients d'això.  

- Un cop a l'aula de P5, vam plantar plantes i "aglans". Aleshores, vaig preguntar: QUÈ SORTIRÀ??? i un nen va dir que un "AGLANER"! Mireu quina associació que va fer: llimona-llimoner; cirera-cirerer, etc. 

- Sabeu que posem AIRON FIX en els noms de les taules. I un cop, molts nens van veure que hi havia una bombolla en el nom d'un nen. I un va dir: clar, hi havia una bombolla volant per la classe i s'ha quedat enganxada!!!!.

Teniu més anècdotes???